Sunday, May 12, 2013

nota cinta 2



Telah berulang kali aku nyatakan niat di hati untuk membalut luka hati mu namun kau masih meragui keikhlasan cinta ku. Haruskah engkau terus menghukum para pencinta mu hanya kerana seorang kekasih yang tidak setia?
Sayang… bukalah pintu hati mu. Biarlah apa yang telah berlaku kau tinggalkan menjadi sejarah. Tidak ku minta kau lupakan sejarah itu kerana sejarahlah yang mengajar kita erti kehidupan hakiki. Namun ku pinta bukalah lembaran sejarah yang baru di hati mu. Penuhkanlah ia dengan cerita cinta dan kasih sayang yang baru. Aku berjanji sayang tak akan ada lagi air mata sedih yang akan mengalir lewat sepasang mata nan indah itu.
Sayang jangan takut mencuba lagi kerana kegagalan itu bukan untuk selamanya. Bila kita membiarkan ketakutan menguasai hati, kita biarkan kegagalan itu datang lagi.
Sayang… cinta pertama bukanlah cinta yang seharusnya abadi. Jika ia mampu kekal bersyukurlah tetapi bila ia pergi relakanlah. Aku tidak akan mungkin menjadi cinta pertama mu tapi biarkanlah aku menjadi cinta terakhir mu…





Dari jauh aku memuja bintang indah nun jauh di sana. Apa kan daya hendak ku gapai tangan tak sampai, hendak ku abai terasa sayang. Kerlipannya yang bergemerlapan memukau pandangan insan. Persis intan berlian yang begitu berharga. Menghiasi langit terbentang. Menjadi pedoman kepada sang musafir di tengah lautan, mencetuskan ilham madah-madah cinta nan indah kepada sang pujangga. Sayang bukan aku tidak ingin berada di sisi mu, aku khuatir kilauan mu akan malap ditelan kegelapan yang menyelubungi diri ini…Biarlah aku terus memuja diri mu sebagai seorang pencinta rahsia agar kau terus bersinar dan melimpahkan cahaya suci untuk semua.

No comments:

Post a Comment