Monday, October 29, 2012

Uniform Budak Sekolah Perempuan

Ada member mengadakan undian dalam Facebook dia kalau tak silap, mana satu uniform atau pakaian sekolah dari negara mana yang paling cantik, menarik dan disukai ramai, hasil undiannya ialah:
  1. Jepun: Undang-undang kat Jepun menetapkan yang skirt budak sekolah mestilah di atas paras lutut. Aku dapat bayangkan betapa untungnya jadi guru di Jepun, student pakai skirt semua singkat-singkat, asal dudu je dah nampak seluar dalam, itu pun kalau pakai.





  2. Thailand: Uniform sekolah di Thailand juga turut dinobatkan antara uniform sekolah paling seksi dan memenangi tempat kedua, aku tengok baju-baju sekolah diorang jarang dan ketat semacam je. Lagi sekali, beruntung sapa dapat jadi cikgu kat sana.





  3. Amerika: Kebanyakan sekolah kat Amerika memberi kebebasan berpakaian, smart kasual namun ada juga sekolah yang mewajibkan mereka berpakaian seragam. Walaubagaimanapun Amerika mendapat tempat ke tiga dalam undianya.




  4. Korea: Uniform sekolah Korea lebih kurang sama dengan Jepun, tapi dia punya skirt tak semuanya pendek, so dapatlah tempat ke empat, agak kalau skirt diorang lagi pendek dari uniform sekolah Jepun, mesti diorang dapat tempat pertama.




  5. British: Pakaian uniform sekolah British kelihatan kurang seksi, namun pelajar-pelajar diorang tetap nampak comel. Apapun uniform sekolah British menduduki tempat kelima.




  6. Perancis: Uniform sekolah di Perancis ada banyak macam, tapi seragam-seragam yang ada tetap nampak cute. Skirt pun tak de la pendek semua.




  7. Vietnam: Pelajar-pelajar Vietnam memakai pakaian tradisional yang dipanggil "Ao Dai" sebagai uniform sekolah mereka. Pakaian ni nampak menarik dan cantik, ia taklah terlalu seksi, sekali tengok macam orang nak pergi majlis tari menari pun ada.




  8. Rusia: Pelajar Rusia mengenakan pakaian ala-ala maid gitu, still nampak comel dan seksi tapi orang tak ramai mengundi mereka, kira mangsa juri jari la ni.




  9. China: Uniform Jepun, Korea dengan China lebih kurang sama je, baju sailor atau dengan blazer, skirt pendek. China mendapat undian rendah meletakkan mereka di tempat ke sembilan.




  10. Australia: Uniform pelajar Australia juga ada banyak jenis dan ditetapkan oleh sekolah-sekolah tertentu. Hasil undian meletakkan mereka di tempat ke sepuluh.




  11. Afrika: Uniform sekolah di Afrika pun ada macam-macam jenis, ada yang pakai pinafore dan ada yang pakai smart ala-ala sekolah elit.





  12. Filipina: Uniform sekolah di Filipina kebanyakkanya sama cuma warna berbeza. Skirt labuh dengan baju putih. Uniform ni jatuh ke tempat ke dua belas dalam undian.




  13. Indonesia: Uniform sekolah Indonesia biasanya ada dua jenis je, satu pakai skirt dan baju kemeja putih, dan satu lagi baju kurung. Yang baju kurung tu okay tak seksi sangat, tapi yang pakai skirt tu bole tahan gak nampak peha drumstick.





  14. India: Uniform sekolah di India lebih kurang sama dengan Malaysia punya, ada pinafore dan ada skirt dengan baju putih. Namun diorang punya uniform jatuh ke tempat ke tiga belas.





  15. Malaysia: Uniform sekolah Malaysia jatuh ke tempat ke empat belas, tak pe lah, dari berada di tempat pertama sebab keseksiannya, baik duk tempat tercorot. Kalau pelajar-pelajar sekolah di Malaysia pun pakai skirt singkat, aku pun nak apply jadi cikgu, sambilan pun tak pe.





  16. Kemboja: Pelajar sekolah di Kemboja mengenakan uniform sekolah khusus, baju putih dengan gaun labuh. Walaubagaimanapun, pakaian sekolah yang sopan ini jatuh ke tempat terakhir iaitu tempat ke lima belas.




Uniform sekolah pelajar-pelajar Arab pulak tak termasuk dalam undian, agaknya sebab langsung tak seksi, pakai jubah dan jilbab. Walaubagaimanapun diorang ni tetap lawa-lawa. Ada jodoh ada rezeki nak jugak aku kawin dengan minah Arab.



Sumber: http://pokpa.blogspot.com/2011/02/uniform-budak-sekolah.html

No comments:

Post a Comment