Sunday, March 17, 2013

Kod-kod Sumber Yahudi


"This calls for wisdom : let anyone with understanding calculate the number of the beast, for it is the number of a man. Its number is six hundred three score and sixty-six (666)."
(Bible, Revelation 13:18)

ayat ini bermaksud, hanya orang yang faham sahaja akan menyedari angka 666.


“For many deceivers are entered into the world, who confess not that Jesus Christ is come in the flesh. This is a deceiver and an antichrist.”
(Bible King James, John 1:7)

ayat ini pula bermaksud, dia adalah seorang yang digambarkan sebagai seorang penipu atau pendusta.
 
 
Jika kita perasan, kehidupan kita seharian dikelilingi oleh angka 666 ini. Boleh dikatakan semua barangan pada hari ini mempunyai angka 666 ini secara tersembunyi. Hanya mereka yang prihatin akan menyedari tentang perkara ini. Cuba anda perhatikan setiap barangan yang anda beli di kedai-kedai, termasuklah kasut, baju, peralatan sekolah dan banyak lagi, semuanya mempunyai kod bar (bar code) barang pada bahagian belakang produk itu.
Inilah bukti Dajjal menguasai sistem kita sekarang. Kita tidak dapat lari dan elak daripada membeli barang keperluan seharian kita yang semuanya mempunyai “Mark Of The Beast” ini.
Kod-Kod Sejarah Mengenai “Manusia Hebat”, “Tuhan Matahari” Dan Sebagainya.


Kod #1: Horus The One-Eyed Sun God

Horus : The Sun God adalah salah seorang anak Firaun semasa zaman Mesir purba. Salah satu epik terkenal dalam sejarah Horus adalah pertarungannya dengan Storm God bernama Seth. Dalam epik tersebut, Seth digambarkan sebagai seorang yang jahat dan tamakkan kuasa, manakala Horus pula digambarkan sebagai seorang pemimpin yang baik dan mahu membebaskan sebilangan besar orang Mesir daripada kekejaman Seth.

Peperangan tersebut menjadi satu perang besar antara angkatan kerjasama Horus, Thoth dan Ra dalam menentang Seth dengan angkatan besarnya di daerah Nubia.
Simbol triniti Mesir : 3 tuhan bersaudara Osiris, Isis dan Horus
(simbol mata di sebelah kiri bawah adalah Horus)
Horus dikatakan bermati-matian menentang Seth selama berhari-hari demi membebaskan orang Mesir daripada kekejaman Seth. Horus juga dikatakan ingin membalas dendam terhadap kematian abangnya, Osiris yang mati dibunuh Seth.

Dalam pertarungan itu, Horus menggunakan pengetahuan sihirnya dengan bantuan Thoth. Gabungan sihir Thoth dan Horus juga dikatakan telah menukar bentuk Horus kepada cakera matahari dalam pertarungan yang penuh magik itu. Seth yang ketakutan kemudian lari ke arah Sungai Nil dan menggunakan sihir untuk menyerupai buaya untuk tujuan bersembunyi.

Bagaimanapun, Horus : The Sun God pula dikatakan terus mengejar dan apabila tiba di tebing Sungai Nil, dia telah diserang oleh buaya (Seth) tadi sehingga sebelah matanya buta, dari situlah dia digelar One-Eyed Sun God. Akibat serangan itu, Horus menjadi sedikit lemah dan ia menjadikan satu peluang keemasan bagi Seth untuk merangka strategi menyelamatkan diri sebelum kedatangan Ra dan Thoth ke tebing sungai itu.

Setelah beberapa tahun selepas peperangan itu, dikatakan Seth tidak muncul lagi dan orang-orang Mesir yang menjadi mangsa kekejaman Seth pula dibebaskan oleh Horus dengan restu Ra. Namun Horus terus menjadi sasaran Seth dalam diam yang mula mempelajari sihir baru untuk menghancurkan Horus.

Melalui epik itu juga, Seth pada satu malam dikatakan telah mengenakan sihir yang mengubah wajah Horus menjadi wajahnya (wajah Seth). Disebabkan sihir itu, Horus kelihatan seperti Seth dan Seth pula kelihatan seperti Horus (swap). Dalam keadaan itu, Horus yang kelihatan seperti Seth telah diperintah oleh Ra untuk ditangkap. Selepas ditangkap, Ra menetapkan bahawa Seth (sebenarnya Horus) dijatuhkan hukuman salib.

Semasa Horus disalib dan ditikam sehingga memancutkan darahnya, dikatakan wajah Horus perlahan-lahan kembali pulih ketika matahari mula terbit dan tidak lagi kelihatan seperti Seth. Sebaik sahaja matahari mulai cerah, Horus yang sudah tenat menjerit dengan kuat bahawa “Aku Akan Kembali Pada Akhir Zaman” untuk membebaskan manusia, menyatukan Afrika dan Timur Tengah (salah satu New World Order?) dan terus memburu Seth untuk membalas dendam. Selepas itu, Horus mati dan dikatakan jasadnya diangkat ke matahari untuk bersemayam di sana sambil memerhati semua manusia sementara menunggu masa yang sesuai untuk kembali ke bumi.
# Maklumat disusun daripada “Ancient Egyptian Myth & Book of the Deads”.
Eye of Horus pada Lady Gaga
Lambang Horus ini banyak digunakan dalam pertubuhan-pertubuhan rahsia Dajjal Laknatullah, antaranya Freemason dan Illuminati. Siapakah Horus yang akan kembali ini seperti yang dipercayai oleh masyarakat mesir purba ini? Biarkan jawapan itu kekal di benak anda, dan baca kata kunci yang seterusnya.
Kod #2: Quetzalcoatl, The God of Mayan

Quetzalcoatl : The God of Mayan, lelaki yang digambarkan sebagai seorang tua yang bijak, berambut putih, berjanggut dan bermisai. Dia juga dikatakan pada waktu tertentu menjelma kepada bentuk reptilia bersisik. Dan dia juga mengajar kaum Mayan (di Mexico) mengenai pelbagai bentuk pengetahuan seperti astronomi, kejuruteraan bangunan sehingga terbinanya piramid Mayan, arkitektur binaan pelik dan sebagainya.
Quetzalcoatl : The God of Mayan
Jika diperhatikan, tamadun kaum Mayan berada di tengah hutan di Mexico, tidak mungkin mempunyai sumber pengetahuan yang luas kerana mereka tidak berhubung langsung dengan dunia luar disebabkan ketiadaan fasiliti perhubungan antarabangsa seperti pelabuhan. Mana mungkin mereka meneroka ilmu tanpa sedikit pun pendedahan dengan tamadun luar.

Adrian Gilbert and Maurice Cotterell dalam buku mereka “The Mayan Prophecies” menjelaskan, tamadun Mayan dibina dengan bantuan seorang lelaki yang juga pelayar, mengajar mereka mengenai pelbagai cabang ilmu. Tanpa Cotterel dan Gilbert sedari, pendapat mereka adalah selari dengan sebuah hadis Tamim ad-Dari yang terkenal yang mengisahkan bahawa Tamim berjumpa dengan seorang lelaki misteri di sebuah pulau ketika tersesat di tengah lautan, lelaki itu menyatakan dia adalah Dajjal. Dalam hadis itu, menceritakan bahawa Dajjal dipasung di sebuah pulau dan dijaga oleh makhluk bernama Al-Jassasah. Semasa Tamim ad-Dari bertemu dengan Dajjal, Dajjal bertanya kepada Tamim mengenai seorang nabi di Tanah Arab. Dan Tamim memberitahu kepada Dajjal bahawa hampir semua orang Arab kini beriman kepada Allah, dan Dajjal menjawab… “sesungguhnya masa untuk aku dibebaskan sudah begitu hampir..” Kisah tersebut yang kemudiannya disampaikan Tamin ad-Dari kepada Rasulullah kemudian disahkan sendiri oleh Nabi. Dan Dajjal yang dipasung itu kemudian dibebaskan selepas kewafatan Rasulullah (Sollalahu Alaihi Wassalam, Wa “Ala Alihi Wa As Habihi Ajma”in).

Piramid Mayan dalam bentuk seperti separuh siap dengan ketiadaan bucu (Unfinished Pyramid seperti di mata wang satu USD)
Teori Cotterell dan Gilbert juga selari dengan epik Atlantis, sebuah pulau bertamadun maju yang dikatakan tenggelam dan hilang dalam lipatan sejarah. Malah, Cotterel dan Gilbert juga mengaitkan pelayar yang bertanggungjawab memajukan tamadun Mayan adalah lelaki sama yang terselamat dalam kejadian tenggelamnya Atlantis. Teori penulis ialah, Atlantis itu mungkin pulau yang dihuni Dajjal sebelum dibebaskan, dan tenggelam sebaik sahaja Dajjal dibebaskan. Dan dalam epik Atlantis, pulau Atlantis yang tenggelam itu juga dikatakan akan timbul kembali pada akhir zaman.
Filem 2012
Menurut beberapa pendapat, filem 2012 itu diwujudkan untuk menimbulkan ketakutan di dalam fikiran manusia yang akan terjadi sesuatu pada 2012. Apa yang ditunjukkan di dalam filem itu kemungkinan besar tidak akan berlaku sebaliknya akan berlaku sesuatu yang besar (perang atau peristiwa lain) yang akan menyebabkan masyarakat dunia terdesak untuk menerima bantuan. Dan ketika itulah akan datang penyelamat membawa berita gembira namun begitu, mereka mempunyai helah di sebaliknya, jika kita tidak menerima bantuan itu, mungkin hidup kita akan terseksa. Inilah permainan Dajjal untuk membuatkan manusia menerimanya sebagai Tuhan.
Kod #3: Maharaja Shi Huangdi, God of Earth
Kita teroka pula dalam kisah sejarah tanah asal keturunan Li (The Li Bloodlines) di China. Sejarah yang berlaku di China nampak seperti kebetulan tetapi ia tidak berlaku secara kebetulan. Terdapat mesej yang tidak jelas di dalam tamadun China, sehingga menyebabkan Merovingain British begitu berminat untuk menjejak “Tuhan” mereka (Dajjal - God of Pagan) di China semasa era penjajahan.

Monumen dan artifak Terracota Warriors yang hanya ditemui pada tahun 1974 menyimpan satu maklumat besar mengenai kewujudan lelaki misteri di sebalik pemerintahan Maharaja Shi Huangdi, raja pertama yang menyatukan China (salah satu daripada New World Order yang terawal?). Kod-kod yang ditinggalkan adalah sama seperti kod-kod yang ditinggalkan di Mayan, Mesir dan beberapa lokasi lain di dunia.
Sebuah piramid di wilayah Xian di China.
Piramid Xian yang dibina pada zaman Shi Huangdi ini berbentuk separuh siap. Mungkinkah piramid yang separuh siap ini juga simbolik kepada segitiga bermata satu akan terapung di atasnya pada akhir zaman nanti?

Tamadun China juga meninggalkan salah satu kod iaitu piramid di wilayah Xian, sama seperti kod piramid yang ditinggalkan oleh tamadun Mesir dan Mayan. Manakala Terracota Warriors pula menyimpan mesej secara cryptic melalui mimik-mimik muka setiap patung mengikut barisan, susunannya sama seperti baris-baris dalam tulisan Cina.
Terracota Warriors :
Setiap patung mempunyai kod tersendiri dan gabungan semua kod pada patung ini meninggalkan mesej yang tersembunyi.
Bahasa Cina dibina daripada gabungan suku kata sehingga membentuk perkataan baru. Mimik muka yang digambarkan pada wajah patung-patung itu pula mewakili satu suku kata, dan apabila disusun suku kata itu, ia membentuk perkataan dan seterusnya membentuk ayat mengandungi mesej kod apabila dihubungkan semua suku kata itu bermula barisan patung dari atas ke bawah seperti membaca tulisan Cina. Salah satu kod yang ditinggalkan ialah “...pemerintah akan kembali.....penghujung waktu...”
# maklumat disusun daripada “The Secret Codes of Terracota Warriors” - Maurice Cotterell.

Siapa pemerintah yang dikatakan akan kembali itu? Melalui teori itu, sudah tentu Maharaja Shi Huangdi yang akan kembali, dan menjadi God of Earth semula. Dia meninggalkan mesej bahawa dia akan kembali untuk menjadi tuhan.

Empayar China juga tidak terlepas dari mendapat kunjungan “pemerintah agung” ini. Dan dia akan kembali di akhir zaman nanti. Horus, Maharaja Shi Huangdi? Mengapa mereka seakan mempunyai kaedah yang hampir sama? Adakah mereka ialah orang yang sama? Simpan dulu jawapan anda, tunggu sehingga ke akhir artikel ini.

Kod #4: Piramid Misteri di Dasar Laut Jepun

Setiap jejak Dajjal di tamadun-tamadun kuno meninggalkan kod hampir sama yang hanya difahami oleh penyembahnya sejak zaman berzaman. Salah satu kod ialah piramid, bongkah berbucu ini wujud di banyak lokasi seluruh dunia dan mengandungi misteri sejarah. 

Ia tenggelam (tenggelam atau memang dibina di dasar air?) pada kedalaman 60 hingga 100 kaki di dasar laut. Menurut perkiraan para penyelam di Jepun, saiz piramid itu dianggarkan kira-kira 666 kaki lebar dan 99.9 kaki tinggi.

Ia dipercayai dibina pada sekitar tahun 8000 SM sebelum ais di kutub mencair (atau sebelum peristiwa Banjir Besar Nabi Nuh? dan tenggelam hingga hari ini akibat peristiwa Banjir Besar?), ia dibina kira-kira 3000 tahun lebih dahulu sebelum piramid Mesir dibina.

Bahagian yang paling menarik, juga wujud satu binaan berbentuk hexagon (penyamaran hexagram? star of david? bintang israel?). Namun tidak banyak maklumat mengenai piramid ini atau tamadun misteri ini yang dibuat kajian oleh pengkaji-pengkaji sejarah. Apa yang jelas ialah, kod piramid wujud di hampir semua tamadun kuno.

Manakala beberapa teori pula, ia menandakan kewujudan manusia hebat dan pintar ini dalam pentas sejarah sejak sekian lama kerana dipanjangkan usianya oleh Allah.

Dajjal meninggalkan kod-kod ini supaya para penyembahnya dapat memahami maksud terbesar di setiap binaan pelik di setiap penjuru dunia bagi menjayakan perancangannya sementara menunggu kemunculan terakhirnya di akhir waktu.

Kenapa binaan piramid ini ada di kebanyakan tempat-tempat lokasi tamadun purba? Tidakkah anda terfikir ia sudah pasti diilhamkan oleh orang yang sama. Seakan tanda dia telah menjelajah dan menyesatkan ketamadunan itu.
Kod #5: Obelisk
Obelisk ini sebenarnya berasal dari Tamadun Mesir Purba dibina untuk melambangkan Tuhan Matahari mereka (Ra) dan mereka percaya Ra wujud bersama Obelisk ini. Mereka telah membina lebih kurang 29 buah obelisk untuk Tuhan Ra mereka. Obelisk juga dikenali dengan nama “Cleopatra Needle” dan diasaskan dari “Sun Pillar”.

Tahukah anda kenapa umat Islam wajib melontar batu di Jamratul Ula, Wusta dan Aqabah? Ini adalah kerana tiang tersebut merupakan sebuah "Obelisk" hasil dari tiang yang menjadi simbol pemerintahan Firaun pada zaman dahulu. Dajjal dan tenteranya menggunakan dan memanipulasikan tenaga piramid (piramid pada hujung obelisk) dengan kaedah sains untuk tujuan yang jahat. Sebab itulah umat Islam wajib membaling batu pada Jamratul sebagai tanda protes kepada pemanipulasian ini dan juga perasaan benci terhadap iblis serta kejahatannya. Tidak ramai umat Islam yang memahami maksud simbolik kenapa perlunya membaling batu di Jamratul.

Semasa menunaikan Haji, umat Islam akan membaling batu sebanyak 7 kali dengan 7 biji batu dimulai dengan tertib di ketiga-tiga Jamratul bermula dari Jamratul Ula, Wusta dan Aqabah dengan niat:

Bismillah, Allahuakbar Rajman Lisyaitani Wahizbih

(Dengan nama Allah, Tuhan Yang Maha Besar, aku melontar syaitan dan pengikut-pengikutnya)

Ada juga obelisk yang tertera tulisan kuno dalam bahasa Mesir dan Assyria. Ia seperti meninggalkan mesej kepada umat manusia mengenai sebab ia dibina, juga mungkin mesej mengenai “seorang manusia”. Obelisk dipercayai pertama kali dibina di Assyria oleh Raja Shamanesser III pada kurun ke-9 Sebelum Masehi (SM).

Ia juga mungkin sebagai salah satu “tanda” kewujudan Dajjal di sesuatu lokasi itu, ia adalah kod kehadiran Dajjal di situ.

Kewujudan obelisk juga mengandungi misteri yang tidak terjawab secara konkrit dan motif pembinaannya kekal misteri.

Kod #6: Stonehenge
Stonehenge
Para pengkaji sejarah menemui fakta di mana Stonehenge dibina pada zaman purba bagi tujuan kaji bintang. Binaan itu juga dipercayai menjadi lokasi kajian astrologi oleh manusia purba dan juga lokasi kegiatan ritual.

Stonehenge dikatakan dibina untuk merekod pergerakan matahari bermula daripada ia terbit hingga terbenam. Malah, kedudukan batu (setiap batu kira-kira berat 40 tan) yang disusun secara pelik tersebut juga mewakili planet-planet di galaksi Bima Sakti secara tepat.

Ia juga menjadi kompas bintang di bumi yang menunjukkan arah taburan bintang dan kedudukan planet-planet dan matahari. Ketika matahari mula terbit pada setiap pagi pula, cahayanya terus menyuluh ke arah tengah Stonehenge dalam bacaan paling strategik dan paling tepat dengan kedudukan aras bumi dengan matahari.

Timbul persoalan, kenapa manusia zaman purba membina monumen kaji bintang ini? Apakah keperluan mereka untuk mengkaji pergerakan bintang dan matahari? Atau ia dibina oleh seseorang untuk tujuan khusus?

Jika diperhatikan, segala-galanya mengenai matahari. Mungkin ia dibina oleh seorang lelaki yang mahu kehebatannya disebut-sebut oleh manusia hari ini kerana mampu membina monumen astronomi yang melampaui pengetahuan purba ketika itu. Ia juga salah satu kod yang ditinggalkan kepada para pengikutnya bagi memberitahu kewujudannya di situ pada satu masa dahulu.

Mengikut Judith Flanders, “Mysteries Of The Ancient World”, halaman 31 menyatakan:

"It was hardly two centuries ago that sightline to the midsummer sunrise was first detected at Stonehenge. It was not until nineteenth century that similar alignments were noticed in other stone circles. And it is only in the last decade that other orientations have been confirmed, unexpectedly to the cardinal points of north, east, south and west, directions that remain teasingly unexplained. How they were achieved in times when there was no pole star in unclear."

Lebih kurang dua kurun dahulu, buat pertama kalinya garisan yang berjajaran dengan terbitnya matahari musim panas dikesan pada susunan batu Stonehenge. Hanya pada kurun ke-19, jajaran yang sama dikesan wujud pada lingkaran batu lain. Dan hanya pada abad akhir bentuk orientasinya disahkan, di luar jangkaan ia menunjuk tepat ke arah utara, timur, selatan dan barat, arah yang sehingga kini membingungkan para pengkaji. Bagaimana pembinanya mampu melakukannya sedangkan tidak arah kompas bintang pada waktu itu."

Satu lagi fakta mengejutkan, dipetik dari Reader’s Digest : “Strange Stories, Amazing Facts II”, halaman 341.

"Researcher in the United States revealed equally elaborate networks of straight lines joining rock formations, Indian artifacts and solitary standing stones clearly put in place by human beings and correspondence to blind springs also emerged...Dowsers supported by geologist found that both leys and ancient sites coincided with “blind springs” where water wells up but not break the surface."

"Para pengkaji Amerika secara bersama mendedahkan bahawa pembentukan jaringan garisan lurus itu, artifak kaum Indian dan binaan batu agam jelas dibina dan diletakkan oleh manusia dan bertemu dengan mata air yang terbenam...Para pencari air disokong dengan kajian geologis menemui bahawa garisan putih dan lokasi purba bertemu dengan mata air yang terbenam."
Ada sesuatu yang terlindung yang perlu difahami oleh kita semua. Mengapakah bongkah-bongkah ini dibina di atas jajaran ley dan blind springs? Menurut Alfred Watkins yang menemui fenomena ini, perkataan ley membawa maksud “garam” di dalam bahasa purba. Asal perkataan itu dipercayai diperolehi sebagai denai (jalan) pedagang yang mengangkut garam. Denai itu bukan hanya menjadi laluan malah mempunyai Earth force (kuasa Bumi).

Menurut kajian mereka, para dowser menggunakan denai ini untuk mencari air. Ini bermakna ley itu mengarah ke punca mata air yang terbenam atau dikenali sebagai blind springs. Teori Watkins telah disahkan oleh pakar matematik dan jurutera Alexander Thom pada tahun 1960. Beliau mengatakan bahawa lokasi semua bonglah batu di Eropah khususnya di Britain adalah berjajaran dengan fenomena astronomi dan berakhir dengan tempat terbitnya sumber mata air - Blind springs.
Apa yang Dimaksudkan dengan Semua Ini?

Perkara ini bukan suatu kebetulan. Kedudukan bongkah batu ini diletakkan dengan tujuan yang telah dijangka dan satu perancangan yang tersembunyi. Kembalikan ingatan kita kepada hadith Nabi S.A.W :

"Sesungguhnya Dajjal itu akan berada di Bumi selama 40 hari di mana dia akan tiba pada setiap sumber air tetapi tidaklah dia dapat menghampiri 4 buah masjid iaitu masjidil Haram, Masjid Nabi, Masjid At-Thur dan Masjid Aqsa."

(Riwayat Imam Ahmad, sahih rujuk Fath Ar-Rabbani 24:26)
Oleh itu, kemungkinan besar dajjal akan menggunakan teknologi HAARP untuk mengeluarkan air sewaktu kemarau tiga tahun menjelang kedatangannya. Ini membantu “tayangan perdananya” untuk memperhambakan umat!
Apa itu HAARP?
Secara ringkasnya HAARP adalah akronim untuk High frekuensi Active Auroral Research Program adalah difokuskan pada kajian Fizik Atmosfera, Terastral Matahari dan Sains Radio. Antara tujuannya adalah untuk memahami, menstimulasi, dan mengawal proses lapisan ionosfera (ionospheric) yang dapat mengubah kinerja (kinetik) komunikasi dan menggunakan sistem surveilience (sistem rangkaian).
Pelbagai organisasi telah memberi sumbangan dalam program ini seperti Universiti Alaska, Universiti Stanford, Universiti Cornell, Universiti Massachusetts, UCLA, MIT, Universiti Dartmouth, Universiti Clemson, Universiti Penn State, Universiti Tulsa, Universiti Maryland, SRI International, Northwest Research Associates, Geospace Inc. dan lain-lain.

Kod #7: Triniti Agama Pagan

Sesuatu yang masih menjadi pertanyaan dalam agama Kristian adalah kesukaran untuk menjelaskan maksud doktrin triniti. Doktrin triniti yang mula digunapakai dalam agama Kristian dipercayai bermula pada tahun 325M dalam Konsili Nicea, iaitu selepas ketiadaan Nabi Isa.
Namun pegangan triniti sudah bermula seawal zaman Babilon, Greek dan Gnostik Yahudi, sebelum kedatangan Isa lagi. Dan, Gereja Katolik pula menetapkan, barangsiapa yang tidak mempercayai triniti seperti dalam kepercayaan terdahulu adalah tergolong dalam golongan yang “tidak dapat diselamatkan”. Ia juga bermaksud, fahaman triniti sengaja diserap dalam agama Kristian sebagaimana pernah dipegang oleh masyarakat Babilon, Mesir dan Greek bagi menjamin kesinambungan satu kepercayaan lain. Ia adalah kepercayaan pagan.

Semua agama pagan sejak zaman Babilon mengamalkan kepercayaan dalam kitaran “keluarga tuhan” iaitu tuhan mempunyai anak – ia pula lebih menjurus kepada menyembah selain tuhan yang satu. Dalam kepercayaan Babilon, triniti adalah Nimrod (Namrud), Semiramis dan Tammuzi. Manakala dalam kepercayaan Mesir, ia adalah Osiris, Isis dan Horus. Dalam kepercayaan Gnostik Yahudi, triniti adalah Kether, Hokhmah dan Binah. Triniti dalam kepercayaan Greek pula adalah Zeus, Athena dan Apollo.
Ia seakan menyampaikan kesinambungan satu agama sejak zaman berzaman, dan kesinambungan itu pula secara terang mengambil kesempatan terhadap keajaiban kelahiran Isa dan seterusnya menyesatkan ajaran Isa sehingga wujudnya agama triniti baru iaitu Kristian. Triniti dalam Kristian pula ialah Tuhan Bapa, Tuhan Anak (Jesus) dan Roh Suci.
"Dan mereka (Yahudi dan Nasrani) bertanya kepadamu tentang roh. Katakanlah (wahai Muhammad): "Roh itu termasuk urusan Tuhanku, dan tidaklah kamu diberi pengetahuan melainkan sedikit (mengenainya)."
(Quran, al-Isra: 85)
Dalam agama Mesir purba, proses kelahiran Horus (ingat kedudukan bintang dalam artikel sebelum ini? Mesej kedudukan bintang ini pula seperti mahu disampaikan dalam binaan Stonehenge yang memetakan kedudukan bintang-bintang) dan kematiannya adalah sama dengan riwayat penyaliban Isa dalam agama Kristian. Adakah ia satu kebetulan atau sengaja dirancang sebegitu dengan mengambil kesempatan terhadap peristiwa salib? Licik.
Namun dalam kitab Old Testament, tiada istilah triniti dalam menghurai maksud ketuhanan. Tuhan dalam Old Testament (Perjanjian Lama) Yahudi dirujuk sebagai Satu, bukan tiga. Namun, agama Kristian pula melahirkan New Testament (Perjanjian Baru) bagi menyokong triniti, ia memang dirancang bagi mewujudkan kekeliruan dengan menetapkan New melengkapkan Old, dan menolak al-Quran (The Final Testament).
Berikut adalah petikan dalam Old Testament mengenai Satu Tuhan, tiada ayat dalam Old Testament yang mengatakan Tuhan itu lebih daripada Satu, yang ada hanya penrnyataan bahawa Tuhan Itu Satu :
EXODUS 20:3
Thou shalt have no other gods before me.

ISAIAH 45:22
Look unto me, and be ye saved, all the ends of the earth: for I am God, and there is none else.

ISAIAH 44:6
Thus saith the LORD the King of Israel, and his redeemer the LORD of hosts; I am the first, and I am the last; and beside me there is no God.

ISAIAH 46:9
Remember the former things of old: for I am God, and there is none else; I am God, and there is none like me.

ISAIAH 44:8
Fear ye not, neither be afraid: have not I told thee from that time, and have declared it? ye are even my witnesses. Is there a God beside me? yea, there is no other God beside me; I know not any.
Dalam satu hadis, dikatakan Dajjal itu adalah Yahudi. Maka adalah relevan jika maklumat untuk menjejak Dajjal juga perlu diteroka dalam manuskrip-manuskrip Yahudi. Satu fakta yang perlu diketahui, Isa adalah Yahudi dan bangsa Yahudi tidak suka lelaki berambut panjang dan berjanggut serta bermisai sejak ketika zaman antara tempoh Daud/David hingga zaman penjajahan Rom (zaman Isa), maka ia bertentangan dengan imej Jesus yang digambarkan melalui lukisan-lukisan dan patung-patung Jesus dalam kepercayaan Kristian. Maka dengan itu juga, gambaran rupa bentuk Jesus juga bolehlah dikatakan sebagai satu lagi kod.
Dalam kepercayaan Kristian juga, Isa akan kembali pada akhir zaman. Pendapat ini sama seperti kepercayaan dalam Islam iaitu Isa akan kembali membunuh Dajjal. Manakala dalam Kristian pula, Jesus akan kembali menentang The Anti-Christ. Wujud satu keadaan yang kompleks hampir serupa dalam kes ini.
Kita akan mendalami kompleksiti ini dalam tajuk khas nanti.
Kod #8: Agama Cao Dai

Dan sesuatu telah berlaku di Indo-China (dekat dengan Asia Tenggara) wujud satu agama baru sejak 1926 iaitu agama Cao Dai yang menjadikan simbol satu mata sebagai simbol ketuhanan. Agama itu juga mengamalkan mistisism melalui ritual-ritual yang sukar difahami. Ia adalah petanda bahawa fitnah Dajjal sudah hampir, dia sudah pun dijadikan tuhan. Agama ini dianggap sebagai ajaran sesat di Vietnam, namun amalannya terus berkembang dengan pembiayaan dana dari sumber yang tidak diketahui.
Penganut agama Cao Dai
Pengembangan agama ini mungkin sengaja dipilih untuk ditempatkan di Indo-China kerana gugusan negara Asia ini sememangnya mempunyai banyak agama pelik yang tersendiri, ia menjadikan pergerakan agama Cao Dai ini berkembang dengan pantas dan teratur.

Di dalam Al-Quran jelas mengatakan bahawa Tuhan yang wajib disembah hanyalah satu. Dan tiada tuhan lain selainnya.


Katakanlah (wahai Muhammad): "(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;
"Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;
"Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;
"Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya".
surah Al-Ikhlas 1-4

Allah telah berfirman bahawa hanya Dia sahaja yang layak disembah dan hanya padanya sahaja tempat kita meminta sebarang hajat. Dan Dia tidaklah mempunyai sifat seperti manusia yang boleh beranak dan diperanakkan. Lihat wahai penganut Kristian, cuba kaji balik agama anda. Mungkin anda akan menemui cahaya kebenaran jika anda betul-betul buka minda dan gunakan akal yang dikurniakan.

Petikan dari kitab Kristian yang mengatakan Tuhan itu esa. Mungkin ayat-ayat ini tidak sempat diubah oleh tangan-tangan ghaib yang telah mengubah Injil asal.

Now this is eternal life : that they may know you, the only true God, and Jesus Christ, whom you have sent.
John 17:3

Inilah hidup yang kekal itu, iaitu bahawa mereka mengenali Engkau, satu-satunya Allah yang benar, dan mengenali Jesus (Nabi Isa AS) yang telah Engkau utus.
Yohanes (John) 17:3

Ini bukan ayat rekaan, ini adalah ayat kitab Bible itu sendiri! Kalau tidak percaya anda boleh buka sendiri kitab itu dan lihat sendiri. Ayat di atas dengan jelas mengatakan hanya Allah tuhan yang benar dan Nabi Isa AS itu adalah utusan Allah sahaja, bukan Tuhan!

I am the Lord, and there is no other; besides me there is no god. I arm you, though you do not know me, so that they may know, from the rising of the sun and from the west, that there is no one besides me; I am the Lord, and there is no other.
Isaiah 45:5-6

Bahawa Akulah Tuhan dan tiada lain selainku ; kecuali Aku tiadalah yang lain, maka Aku sudah mengikatkan pinggangmu, meskipun engkau tiada mengetahui akan Aku. Supaya dari pada masyrik sampai kepada maghrib diketahui orang, bahawa kecuali Aku tiada Tuhan lagi, bahawa Akulah Tuhan dan tiadalah lain,
Yesaya (Isaiah) 45:5-6

Hear, O Israel: The Lord is our God, the Lord alone.
Deuteronomy 6:4

Dengarlah olehmu, hai Israel! Sesungguhnya Allah, Tuhan kita, Tuhan itu esa adanya.
(Deuteronomy) 6:4

Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai Ahli Kitab, marilah kepada satu Kalimah yang bersamaan antara kami dengan kamu, iaitu kita semua tidak menyembah melainkan Allah, dan kita tidak sekutukan denganNya sesuatu jua pun; dan jangan pula sebahagian dari kita mengambil akan sebahagian yang lain untuk dijadikan orang-orang yang dipuja dan didewa-dewakan selain dari Allah". Kemudian jika mereka (Ahli Kitab itu) barpaling (enggan menerimanya) maka katakanlah kepada mereka: "Saksikanlah kamu bahawa sesungguhnya kami adalah orang-orang Islam".
Al-Imran:64
Kod #9: Merlin : The Prophet of Magic
Merlin
Merlin, tukang sihir dan juga penasihat King Arthur (Raja pertama England) digambarkan sebagai seorang tua berambut panjang, berjanggut dan bermisai. Ciri ini sama seperti gambaran Quetzalcoatl dan Jesus. Merlin dikatakan pandai menggunakan sihir, juga dikatakan sebagai guru yang mengajar pelbagai pengetahuan kepada King Arthur dan rakyat England ketika zaman awal negara itu. Orang England ketika itu menggelar Merlin sebagai Nabi Sihir (Phophet of Magic).

Perwatakan Merlin dikatakan kerap muncul dan kemudian hilang. Dia dikatakan kerap ke hutan untuk bersendirian selama berbulan-bulan sebelum muncul semula. Merlin juga dikatakan sebagai “penyimpan rahsia dunia” , “ketua pengetahuan” dan “Druid Celt terakhir”.

Dalam buku “Historia Regum Brittanniae” (ditulis pada tahun 1337) yang ditulis Geoffrey of Monmouth, Merlin dikatakan sebagai bukan anak manusia, dia dikatakan anak syaitan tetapi masih tertakluk kepada hukum Tuhan. Geoffrey juga mengatakan Merlin dilahirkan oleh seorang wanita dari tanah putih (Timur Tengah) (mungkin wanita Yahudi Timur Tengah). Geoffrey juga mengatakan kebolehan sihir Merlin adalah hasil campuran antara Manusia dan Syaitan. Secara tidak langsung, pandangan Geoffrey ini juga selari dengan pendapat para ilmuwan Islam iaitu Dajjal adalah anak seorang wanita yang lahir hasil dari benih syaitan.

Namun kisah Merlin juga hilang begitu sahaja secara pelahan-lahan apabila kuasa England semakin kuat dan mampu berdiri sendiri tanpa bayangan Merlin. Namun berdasarkan kod-kod yang ditinggalkan, Merlin juga memberi mesej bahawa dia akan kembali. Merlin dikatakan membina Stonehenge di Salisbury dengan mengangkut batu-batu besar nun jauh dari Gunung Killaraus di Ireland untuk dibawa ke England, di mana monumen yang dibina itu menunjukkan satu kod iaitu kitaran bintang Sirius akan berada selari dengan matahari pada satu tarikh pada akhir zaman (terbiasa dengan tahun 2012 dalam kalendar Mayan?). Dan dia juga meninggalkan mesej bahawa dia akan kembali pada waktu itu iaitu semasa Sirius dan matahari kembali dalam garis selari untuk memimpin England dalam menyatukan dunia (New World Order).
Menurut John Matthews bertajuk Merlyn : Sharman, Prophet, Magician & Lore. Menurut penulis, Merlin dilahirkan daripada benih syaitan. Iblis sangat tidak berpuas hati dengan keadaan hal ehwal bumi, maka diutuskan syaitan untuk menghamilkan wanita. Dan hasil perhubungan inilah, Merlin dilahirkan dengan keupayaan dan ilmu yang luarbiasa.

Merlin dikatakan seorang yang mempunyai kuasa magis dan sakti. Berkeupayaan memukau manusia melalui pemikiran, seorang dukun, seorang dapat mengubah sesuatu keadaan dan kemudian ke tempat lain tetapi arahan dan seruannya masih tinggal kedengaran di tempat yang ditinggalkan itu.
Paras rupa Merlin tidak pernah dijelaskan dengan terperinci melalui mitos ini, dari banyak sumber dirujuk, kebanyakannya adalah tidak sama. Ia seolah-olah adalah gambaran penulis sendiri. Akan tetapi bagi mengaitkan Merlin dengan Dajjal, terdapat satu sumber yang mengatakan Merlin bertubuh besar sedikit dari manusia dan sangat cerdik akalnya. Dia mengabdikan diri di dalam hutan untuk menanti zaman kegemilangannya dan mempersiapkan kemunculannya diangkat sebagai Tuhan/Penyelamat. Harus diingat tulisan sumber ini datangnya dari teks kuno Eropah, ditulis pada abad ke-14, dan penulisnya bukan seorang yang beragama Islam! Namun tidak mustahil jika beliau ada melakukan kajian dalam Al-Quran dan Hadith mengenai Dajjal.

Kisah Merlin juga dikaitkan dengan bongkah Stonehedge, kisah dia adalah guru kepada King Arthur dan adalah tulang belakang kejayaan England serta pembangkit kepada golongan Barbarian, Anglo-Saxon. Terdapat ribuan teks yang ditulis mengenai nya untuk membuktikan Merlin adalah wujud dan berkomunikasi dengan manusia.

Sudahkah anda nampak perkaitan persoalan di sini? Stonehedge dan Merlin? Mari kita teruskan membongkar misteri makhluk ini.
Kod #10: Star of David

Jika diperhatikan melalui pandangan skeptikal dan cryptic, Star of David mengandungi mesej syaitan iaitu 666. Simbol ini terbina dengan bentuk bintang berbucu 6, di bucu bintang itu pula tersusun 6 piramid dan ditengah simbol itu pula terletaknya sebentuk segi 6. Maka ia adalah simbol 666, The Number Of The Beast, nombor manusia syaitan.

Simbol ini bukan sahaja wujud dalam agama Yahudi, malah ia juga wujud dalam agama selain Yahudi, iaitu Hindu. Bangsa Yahudi terkenal dengan sikap mereka yang tidak mahu berkongsi Tuhan, namun simbol yang dikatakan sebagai simbol rasmi agama Yahudi ini juga wujud dalam agama Hindu. Bagaimana ini boleh berlaku?
Imej Dewa Krishna di tengah simbol Star of David.
Ia mungkin dibawa oleh seseorang untuk dimasukkan ke dalam tamadun Hindu sejak zaman purba lagi. Atau satu agama dahulu kala (sebelum berubah menjadi agama Hindu) mungkin berasal daripada ajaran yang pernah dibawa oleh nabi-nabi Yahudi sehingga menyebabkan serpihan agama itu berkembang ke tanah India. Atau mungkin juga agama Hindu berasal daripada ajaran Tauhid sebelum menjadi terpesong sehingga elemen banyak tuhan mula mencemari agama ini tanpa kawalan. Atau juga mungkin India pernah disinari ajaran seorang nabi satu ketika dahulu, kemudian bangsa ini didatangi seorang Yahudi untuk merosakkan agama Tauhid ini dengan memasukkan elemen sesat dan simbol-simbol Israeliah bagi menandakan kehadirannya. Lama-kelamaan simbol Star of David menjadi sebati dan menjadi salah satu simbol agama Hindu itu sendiri, sama seperti agama Yahudi. Malah juga terdapat Tuhan Matahari dalam agama Hindu iaitu Krishna dan Surya. Kenapa hampir setiap agama mesti ada Tuhan Matahari? Ia satu kebetulan atau memang ada seseorang yang mahu menjadi tuhan? 

Imej Jesus Christ di tengah Star of David.
Buta hati kamu. Wahai saudara Hindu, carilah kebenaran sebenar. Seorang hamba Allah pernah berbual sendiri dengan seorang bekas Sami Batu Caves (berkasta Brahmin). Beliau telah menceritakan kepadanya, kisah hidupnya yang begitu menyentuh hati dan membuatkan hamba Allah itu amat bersyukur dengan nikmat Iman dan Islam. Beliau sanggup meninggalkan keluarga, kerjaya yang berjaya (beliau adalah bekas penuntut University Of Oxford) semata-mata demi Islam. Dan beliau telah cuba dibunuh oleh Hindraf atas arahan ayahnya sendiri kerana memeluk Islam, kepalanya ditetak, perutnya ditikam sehingga tembus dan urat nadi dia dipotong. Doktor meramalkan dia dapat hidup 3 bulan sahaja dengan keadaannya tetapi Allah maha berkuasa, sehingga sekarang beliau masih hidup dan sudah lebih 3 tahun beliau mengalami peristiwa itu. Kata-katanya yang begitu menyentuh ialah, semuanya kerana Allah, semuanya kerana Allah.
Tetapi apa yang menyedihkan, berapa ramai melayu Islam yang murtad! Betapa tidak bersyukurnya mereka dan begitu nipisnya iman mereka sedangkan itulah nikmat yang paling besar, Iman dan Islam. Carilah kebenaran, dan kamu akan temui cahaya kebenaran di celah-celah kegelapan.
Gambar Atas: perhatikan simbol Star of David di sebuah kuil Dewa Monyet di Kathmandu, perhatikan juga simbol swastika di tengah antara dua bintang. Swastika dalam bulatan matahari.
Anda keliru dengan hadis Rasulullah bahawa Dajjal itu akan keluar selepas kewafatannya, tetapi penulis pula mengatakan kewujudan Dajjal bermula sejak sebelum Nabi Muhammad lagi? Di sini penulis ingin jelaskan bahawa melalui hadis-hadis, Dajjal hanya dipasung semasa kenabian Muhammad kerana untuk menjauhkan dakwah Nabi daripada fitnah Dajjal.

Anda ingat lagi dengan hadis mengenai pertemuan Tamim ad-Dari dengan Dajjal di sebuah pulau? Dajjal bertanya kepada Tamim mengenai pohon kurma di Baisan dan air di Tasik Thabariya. Ini bermakna Dajjal pernah ke kawasan itu sebelum dia dipasung dan dia pernah keluar sebelum itu. Dajjal juga bertanya mengenai adakah orang Arab sudah mula menerima ajaran Muhammad.Dan Dajjal memberitahu bahawa sudah ramai orang Arab mengikuti ajaran Islam, lalu Dajjal berkata bahawa masa untuk dia dibebaskan sudah semakin dekat. Ia adalah bukti bahawa Dajjal pernah keluar ke dunia sejak zaman-zaman sebelum kelahiran Muhammad lagi.

Dajjal sebenarnya dikatakan lahir sejak seawal zaman Nabi Sulaiman, atau lebih awal iaitu zaman Nabi Daud atau jauh lebih awal iaitu sejak zaman Nabi Nuh. Ingat lagi dengan sepotong ayat dalam hadis..
"sebagaimana Nabi Nuh memperingatkan kepada kaumnya...?".
Berdasarkan epik Horus, ciri-ciri kod yang ditinggalkan iaitu
“akan kembali pada akhir zaman”
memberi gambaran bahawa Dajjal sudah wujud sebelum kenabian Musa. Malah Horus juga dikaitkan dengan “mata satu” dan menganggap dirinya tuhan yang akan kembali ke dunia. Kemudian selepas kewafatan Muhammad, Dajjal yang dipasung sepanjang hayat Muhammad itu kemudian dibebaskan untuk meneruskan kerja sulitnya dengan izin Allah (hanya Allah lebih mengetahui kebenaran terhadap teori penulis ini). Dajjal menyambung tugas sulitnya dalam menyesatkan manusia dengan bantuan syaitan dan kelompok-kelompok manusia yang menyembahnya. Kemudian lahirlah tamadun Mayan selepas kewafatan Muhammad, wujudlah manusia-manusia hebat dalam pentas sejarah yang mengatakan dia akan kembali lagi melalui kod-kod yang sama. Jika Quetzalcoatl, Merlin, Horus, Shi Huangdi dan imej manusia yang digambarkan sebagai Isa dalam agama Kristian itu adalah semua individu berbeza, mengapa pula mesej kod mereka adalah sama?

Dajjal mungkin sudah wujud sekian lama sebelum kelahiran dan kenabian Muhammad berdasarkan kesan-kesan kod sejarah yang ditinggalkannya, tetapi Dajjal dipasung dan dikurung sebaik sahaja Muhammad dilahirkan dan diangkat menjadi Rasul. Sejak sebelum kelahiran Muhammad, dia telah lama menjalankan rancangan dan persiapan untuk kemunculan “bergaya” di akhir zaman, dia kemudian dikurung apabila Muhammad lahir bagi menghentikan fitnah buat sementara waktu dan dibebaskan semula selepas wafatnya nabi terakhir yang kita kasihi. Dia kemudiannya dibebaskan dengan izin Allah dan dengan janji Allah kepadanya untuk menjadi ujian terbesar kepada umat manusia. Segala perancangannya bagaimanapun tidak lebih besar daripada perancangan Allah Yang Maha Bijaksana.

Mengapa ditinggalkan piramid dan obelisk di kebanyakan lokasi di dunia tanpa penjelasan kukuh? Ia adalah kod-kod rahsia yang hanya difahami oleh golongan manusia yang diterangi dengan pengetahuan terahsia, Illuminati. Golongan Illuminati ini menerima jaminan Dajjal bahawa mereka akan mmperoleh kuasa untuk mentadbir dunia sementara menunggu dan membuat persiapan menunggu kemunculan terakhirnya nanti.

Jika direnung, satu benang halus yang tersembunyi sudah dilihat dengan jelas iaitu kod-kod rahsia melalui kisah-kisah epik dan binaan-binaan misteri. Mesej mengenai Tuhan Matahari pula begitu banyak wujud dalam tamadun dunia, tidak terkecuali juga dalam kepercayaan Hindu melalui penyembahan Tuhan Krishna dan Surya yang juga Tuhan Matahari dalam kepercayaan Hindu.

Apabila kod-kod ini disusun, maka ia menjadi sedikit mudah untuk dipecah dan difahami. Apabila dipecahkan, akan jelas kelihatan satu “sistem” yang sengaja diwujudkan oleh “seseorang” sejak zaman berzaman untuk menguasai pemikiran manusia sejak sekian lama. Sistem ini kemudian menyerap masuk dalam pemikiran manusia dan menjadikan setiap perancangan Dajjal pada zaman moden diteruskan dengan mudah tanpa disedari.

Ia adalah satu sistem yang sangat licik, halus, teratur, terancang dan bergerak secara senyap dalam perjalanan sejarah manusia. Sistem inilah yang telah menidurkan manusia sejak sekian lama, sistem inilah yang menjadikan kaum setiap para nabi menentang ajaran Tauhid yang dibawa oleh para nabi sebelum Muhammad. Sistem inilah yang menjadi doktrin kepada keengganan manusia menyembah Allah. Ia adalah Sistem Dajjal.

Dajjal adalah seorang manusia, setiap perancangannya pula pada zaman moden ini digerakkan oleh segolongan penyembahnya.
Masih ingatkah anda dengan sabda Rasullulah s.a.w?

Dari Abi Umamah Al-Bahiliy, beliau berkata :

“Rasululah s.a.w telah berkhutbah di hadapan kami. Dalam khutbahnya itu Baginda banyak menyentuh masalah Dajjal. Baginda telah bersabda: “Sesungguhnya tidak ada fitnah (kerosakan) di muka bumi yang paling hebat selain daripada fitnah yang dibawa oleh Dajjal. Setiap Nabi yang diutus oleh Allah SWT ada mengingatkan kaumnya tentang Dajjal. Aku adalah nabi yang terakhir sedangkan kamu adalah umat yang terakhir. Dajjal itu tidak mustahil datang pada generasi (angkatan) kamu. Seandainya dia datang sedangkan aku masih ada di tengah-tengah kamu, maka aku adalah sebagai pembela bagi setiap mukmin. Kalau dia datang sesudah kematianku, maka setiap orang menjaga dirinya. Dan sebenarnya Allah SWT akan menjaga orang-orang mukmin."

Jika Rasullulah masih hidup, baginda akan mempertahankan umatnya dari Dajjal ini, tetapi baginda telah wafat dan menjadi tanggungjawab kita sendiri untuk menepis fitnah Dajjal ini. Bagaimana kita mahu untuk menepis fitnah Dajjal ini? Kita mestilah memperkuatkan diri kita dengan ibadat, kembali kepada ajaran Islam yang sebenar, tinggalkan segala hal yang boleh melemahkan iman kita dan kita juga mestilah melengkapkan ilmu di dada untuk menolak penyelamat yang salah ini. Semoga kita semua tergolong dalam golongan yang mendapat perlindungan Allah dari fitnah Al-Masih Ad-Dajjal!

No comments:

Post a Comment