Friday, August 5, 2011

Pengaruh Dunia daripada Vatican

Sejak dari zaman dahulu lagi di mana peperangan demi peperangan yang kononnya mereka mengwar-warkan adalah dari Umat Islam sebenarnya bohong belaka!. Merekalah yang merancang peperangan dan pembunuhan manusia beramai-ramai. Di zaman Rasulullah s.a.w.,baginda tidaklah menyukai peperangan melainkan adalah kerana atas perintah Allah setelah utusan dakwah disampaikan dan mereka tidak mahu tunduk pada Tuhan yang Esa maka datanglah perintah perang.

Artikel kali ini adalah untuk kita fikirkan dan renungi semula tentang apa yang berlaku di sebalik pemerintahan dan penguasaan Vatican dalam perencanaan mereka hendak menguasai dunia dan mahukan manusia tunduk di bawah kekuasaan mereka.

Vatican Treasury

---------------------------------------------------

St George Flag

Inggeris tampaknya menjadi pusat misteri kegiatan Templar moden. Pasca pemisahan Templar di yakini mempunyai pangkalan bawah tanah di Hertfordshire, tepat di luar ibu negara England. Ada banyak terowong dan gua-gua di daerah yang telah dikaitkan dengan Ksatria Templar. Bendera England juga adalah merah salib di latar belakangkan putih. Asal-usulnya adalah salib merah Ksatria Templar atas putih mantle. St pelindung negara Inggeris ini adalah adalah Saint George, st yang menjadi pelindung Tentera Salib dan Kota London termasuk Templar salib merah dan pedang merah - warisan dari sejarah ibukota Templar.


Knight Templar Flag

Hanya empat hari selepas pilihanraya Pope Benedict XVI, pada hari Sabtu 23 April 2005, Gereja di England merayakan St George's Day. Paus yang baru ini kemudiannya dirasmikan pada hari Minggu 24 April, sehari selepas St George's Day. Nama yang dipilih Pope adalah Benedict, mungkin juga signifikan dari sudut pandang Templar. Peraturan Templar didasarkan pada Peraturan St Benedict ( The Rule of Benedict )dan motto mereka adalah juga dipercayai berasal daripada Benedictine.

Benedictine order

St Oder daripada Cluny (Perancis: odon c. 878 - 18 November 942), seorang st dari Gereja Katolik Rom, adalah Ketua Biara Cluny kedua . Dia melakukan banyak pembaharuan dalam sistem biara Cluny Perancis dan Itali.

Cluniacs
Oder of Cluny (879-942),Benedictine monk dan ketua biara. Lahir di Tours, anak kepada seorang kesatria, Abbo Maine, Oder dibesarkan dalam keluarga William dari Aquitaine iaitu seorang pengasas masa depan Cluny. Beliau menjadi canon of Tours, mendapat pendidikan selama beberapa tahun di Paris, meminati bidang muzik dan buat pertama kalinya membaca The Rule of St Benedict. Hal ini menyebabkan ia mengundurkan diri-Nya dalam perjalanan jawatan pastur dan menjadi seorang biarawan di Baume di bawah kepala biara Cluny pertama, St Berno. Sementara itu Cluny, ditubuhkan pada tahun 909, memulai hidupnya sebagai pembaharu biara mengikuti Peraturan St. Benedict dalam perbandingan yang kabur ; meramalkan beberapa kenaikan yang cepat untuk menjadi biara yang paling penting di Eropah.

Sejak tahun-tahun awal pemerintahan Henry I, Rumah kelahiran Inggeris Benedictine telah didedahkan Adat Cluniac melalui pertukaran keagamaan antara kedua arahan, terutama pemasangan biarawan Cluny sebagai biara dalam rumah-rumah kebebasan Benedictine.

Akibatnya, banyak masyarakat Benedictine telah mengangkat beberapa amalan Cluny sebagai milik mereka, baik secara keseluruhan atau sebahagian. Perubahan, umumnya mempengaruhi perayaan peribadatan untuk sebahagian besar secara berperingkat daripada golongan akar umbi .

Untuk mengembangkan budaya yang lebih baru dan lebih keras arahan seperti ini telah juga mempengaruhi Cistercians Benedictine. Sebagai contoh, kritikan Cistercian terhadap penerimaan anak tuhan telah menyebabkan ditinggalkannya amalan ini oleh sebahagian besar rumah-rumah Benedictine. Tapi meskipun para biarawan dan biarawati hitam telah membuat perubahan halus dalam menanggapi contoh yang ditetapkan oleh perintah lain, masyarakat dan tradisi mereka masih di dasarkan orang-orang yang tidak bergabung dengan Benedictine ini agar mereka tidak kehilangan identiti mereka yang unik.

Order St Benedict atau nama Latin: "Ordo Sancti Benedicti" adalah sebuah Order keagamaan Katolik Rom daripada persatuan masyarakat kebebasan biarawan Kristian yang mengamati The Rule of St Benedictine.Ianya ditubuhkan oleh St Benedict dari Nursia (480-547 M). Hari ini istilah "Order St Benedict" dan "Benedictine Order" juga sering digunakan untuk merujuk kepada jumlah biara-biara Benedictine, Persatuan Independent monastic. Gabungan Benedictine ( Benedictine Confederation ) yang ditubuhkan pula pada tahun 1883 oleh Pope Leo XIII dalam 'summum semper' merupakan badan pengatur antarabangsa ke atas setiap Order.

Benedictine Order
( empat tahun selepas itu dalam tahun 1887 bermula pula sejarah dunia di mana seluruh negara Islam yang belum pernah dijajah, di serang dan tercetusnya Perang Pahang di mana Mat Kilau,Tok Bahaman,Tok Paloh terlibat dalam memberi sokongan. Di Libya, Italy mula melakukan serangan. Maghribi - Perancis mula masuk ,Indonesia - Belanda masuk )

Dari tujuh puluh tiga bab terdiri daripada Peraturan, sembilan melayan tugas dari kepala biara, tiga belas menetapkan ibadah kepada Tuhan, dua puluh sembilan prihatin dengan disiplin dan kod jenayah, sepuluh merujuk kepada pentadbiran dalaman biara, dan baki dua belas terdiri daripada bermacam-macam peraturan.

Biara-biara Benedictine meneruskan untuk membuat sumbangan yang cukup besar tidak hanya untuk memperkembangkan biara-biara dan kehidupan rohani Barat, tetapi juga ekonomi, pendidikan, dan kerajaan, sehinggakan tahun-tahun 550 - 1150 boleh disebut sebagai "Kurun Benedictine".

Fundamental Involvement

Penglibatan fundamental Order Jesuit dalam peristiwa-peristiwa yang mengubah dunia seperti dua perang global jarang diberitahu. Perlakuan seriang didatangkan daripada komplot rahsia Yahudi yang wujud sebagai hubungan di antara Rothschilds dan bergerak di bawah nama Zionisme. Ini adalah bahagian penting daripada Illuminati tetapi bukan sebagai perisik. Ini adalah di bawah hieraki Jesuit dan Gereja Babel, sekarang dikenali sebagai Gereja Rom. Kepimpinan Jesuit telah cukup senang untuk menggambarkan konspirasi sebagai Yahudi yang dipimpin kerana menyembunyikan mana yang benar.


Jesuit Adam Weishaupt seorang yang berpendidikan dan mengawasi, begitu juga Joseph Stalin dan banyak lagi daripada Nazi. Hermann Rauschning, bekas Ketua Nazi kerajaan Danzig, mendedahkan pada tahun 1939 bahawa Hitler pernah berkata:

Jesuit

"Saya banyak belajar dari Order Jesuit. Sampai sekarang tidak pernah ada sesuatu yang lebih megah di bumi ini daripada pertubuhan hirarkis Organisasi Gereja Katolik. Saya telah memindahkan banyak pertubuhan ini kepada Parti saya sendiri [Nazi] . Dalam mengembangkan Order ini, kita akan membangkitkan seorang pemuda yang akan membuat dunia gementar ... '

Walter Schellenberg, mantan kepala counter-perisikan Jerman,juga memetik Hitler sebagai berkata:

"Pertubuhan SS ( Pertubuhan SS bermula sebagai sebuah unit pengawal elit Adolf Hitler.) telah dibentuk oleh Himmler berdasarkan prinsip-prinsip dari Order Jesuit. Peraturan mereka dan latihan-latihan rohani yang ditentukan oleh Ignatius Loyola adalah model yang mana Himmler cuba meniru.
( Ignatius Loyola pengasas Jesuit, juga diadili di depan mahkamah pada tahun 1527 untuk bersimpati dengan Sepanyol Alumbrados iaitu Illuminati. "The Alumbrados datang terutamanya dari kalangan reformasi Franciscans dan Jesuit, dan St Ignatius Loyola didakwa pada tahun 1527 kerana bersimpati dengan mereka." Jadi, sebahagian besar Illuminati Sepanyol direkrut daripada sumber-sumber Katolik Rom, para Franciscans dan Jesuit juga Loyola didakwa dengan menjadi penyokong kepada mereka. )

'Jawatan Himmler sebagai ketua tertinggi SS adalah untuk menjadi setara dengan Jeneral Jesuit dan seluruh struktur dan arahan, adalah peniruan kepada Order hierarchical Gereja Katolik . "

Hitler, Himmler adalah Jesuit Goebbels ( Goebbels, Mastermind of the Third Reich ) yang terlatih dan sebahagian besar Nazi adalah pengikut Katolik dan inilah sebab mengapa ada begitu banyak kerjasama dan kolaborasi antara Nazi Jerman dan Vatican yang tidak henti-henti terungkap sejak berdekad-dekad . The Knights of Malta menyelaraskan pelarian yang paling kejam Nazi dan saintis serta penyeleweng pemikiran seperti Josef Mengele untuk meneruskan kengerian mereka di Amerika. Banyak yang dikeluarkan dengan Knights of Malta . Hitler yang juga sekutu kepada Benito Mussolini, juga Vatican dengan kata lain mereka juga adalah Jesuit.

"Siapa pemimpin Nazi propagandis? Penipu nombor satu Parti Nazi, Menteri Propaganda Parti Nazi, sebagai ketua di jabatan radio, teater, dll, adalah Dr P.J.Goebbels, yang juga seorang Katolik Rom. Constantine, Duke of Bavaria. Katolik Rom, mengatakan dalam bukunya, The Pope, halaman 77 bahawa Goebbels 'menerima pendidikan Jesuit, menghadiri sebuah akademi di Rheinland Katolik, dan menerima biasiswa untuk latihan daripada sebuah asrama Katolik. "

Goebbels (tengah)

Kewangan antarabangsa tampaknya menjadi kawalan keluarga Yahudi dan di belakang mereka adalah Knights of Malta, satu lagi armada daripada Jesuit Superior General dan daripada kajian selama bertahun-tahun bahawa Knights of Malta adalah kekuatan di balik perbankan global sistem. Ini adalah mereka yang mengendalikan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF).

The Rothschilds, keluarga Yahudi sepertimana yang telah diberitahu, mempunyai gelaran 'Penjaga Harta Vatican ' ( 'Guardians of the Vatican Treasury' ) dan mereka memastikan kekayaan kewangan dan rahsia Gereja Katolik tetap tersembunyi dengan baik.Seorang penulis buku yang bertajuk Rulers of Evil, F. tupper Saussy berkata :

"Menyedari bahawa Rothschilds adalah keluarga penting Yahudi , aku melihat mereka di [the] Encyclopedia Judaica dan mendapati bahawa mereka memikul gelaran" Penjaga Treasury Vatican "... Penunjukan Rothschild memberikan Black Papacy ( Kepausan Hitam )[iaitu hirarki daripada Kumpulan Jesuit] kewangan mutlak privasi dan kerahsiaan. Siapa yang akan pernah mencari keluarga Yahudi ortodoks yang kuncinya untuk kekayaan daripada Gereja Katolik Rom? "

Dan Bill Hughes menulis dalam The Secret Terrorist dan The Enemy Unmasked:


'The Rothschilds itu adalah Jesuit yang menggunakan latar belakang Yahudi mereka sebagai perselindungan untuk menutupi kegiatan jahat mereka. Jesuit, yang bekerja melalui Rothschild dan [financier Nicholas] Biddle, berusaha untuk menguasai sistem perbankan di Amerika Syarikat malah di seluruh dunia. "

Ada hasrat yang terselindung Jesuit di seluruh politik, kewangan, perdagangan, media dan ketenteraan, di antaranya Bill Clinton, yang menghadiri Jesuit Georgetown University, diktator, Fidel Castro, Robert Mugabe pembunuh besar-besaran dan yang mengerikan Simon Peres, mantan pemimpin Israel . Knights of Malta telah memasukkan Ronald Reagan, Gerald Ford, mantan Menteri Luar Alexander Haig, dan Prescott Bush Jr, saudara dari ayah George Bush.

Bill Clinton semasa maseh kecil pernah bertemu Presiden Kennedy - The future of the Jesuit-educated, dikendalikan Jesuit , Clinton telah dirancangkan lama sekali. Itu sebabnya ia diberi Rhodes Scholarship ke Oxford University selepas menghadiri Jesuit Georgetown.

Komuniti perisikan global yang dibanjiri dengan mereka juga dengan Knights of Malta sekali lagi sebagai koordinator utama. Selama Perang Dunia Kedua di mana Hitler, Stalin dan Mussolini sedang dikuasai oleh rangkaian Jesuit Vatican, begitu juga badan-badan perisikan Amerika , Jerman dan Kesatuan Soviet. Termasuk koperasi mereka William Donovan, pendahulu kepala CIA , OSS; Jeneral Reinhard Gehlen dengan perisikan Jerman yang bergabung dengan CIA selepas perang; dan Putera Anton Turkul dengan perisikan Soviet. Jesuit Turkul digunakan sebagai perantara.(boleh lihat di google siapa Prince Anton Turkul).


Adalah sukar untuk menjelaskan fakta bahawa Vatican dan Jesuit terlibat tidak hanya mengobarkan Perang Dunia I, tetapi juga Perang Dunia II. Selama Perang Dunia II yang disokong Vatican tidak hanya Nazi Jerman tetapi juga rejim fasis yang lain di Eropah, seperti Rejim Fasis Itali Mussolini dan Catholic-Fascist state of Croatia. Bahkan, Katolik Rom Knight of Malta Franz von Papen dan Katolik Rom Centrum (atau, Zentrum) Parti di Bavaria dimasukkan ke dalam kekuasaan Hitler! Di sisi lain dari benua Eropah, kita menemukan seorang Jesuit-terlatih bernama Joseph Stalin memimpin Kesatuan Soviet semasa Perang Dunia II dengan bantuan dari kawan Jesuit yang terlatih, Kardinal Gregory Agagianian. (Keduanya dilatih oleh Jesuit yang mengajar di seminari di Tiflis, Kesatuan Georgia.) Stalin adalah perisik yang utama Knight of Malta Putera Anton Turkul, yang menggunakan Jesuit sebagai karieirnya! Tidak hairanlah bank di barat khususnya di 'Amerika Syarikat' membantu membiayai kedua Adolph Hitler Nazi Jerman dan Joseph Stalin di Kesatuan Soviet. Jadi dengan mengendalikan kedua belah pihak dalam konflik, Vatikan dan Jesuit mampu memusnahkan jutaan "target" mereka: Yahudi, Kristian Ortodoks (misalnya, di Croatia), dan Protestan (di utara Jerman).
( Mengambil alih gereja-gereja dari dalam, menggunakan simpati.
Menghilangkan kepercayaan, penjara atau membunuh para pemimpin Kristian. Dan memaksa kepada pemikiran baru serta keyakinan mengenai Jerman Third Reich )

General Nazi dan penjahat perang, Reinhard Gehlen, ketua perisikan Hitler untuk The Eastern Front of World War II, diberi kehormatan tertinggi Knights of Malta, 'Grand Cross of Merit', atas jasa beliau.

Allen Dulles, ketua sivil pertama CIA, seorang Ksatria Malta terlibat dalam pembunuhan Kennedy yang saat itu dilantik untuk Suruhanjaya Warren untuk 'menyiasat' bagaimana kematian presiden.

Banyak kepala-kepala CIA ini adalah Knights of Malta termasuk pengarah pertama, Allen Dulles dan George Tenet, pengarah sebelum dan selama 9 / 11 dan pencerobohan ke atas Iraq.

Yang terkenal James Jesus Angleton, seorang agen CIA utama yang terlibat dalam pembunuhan Kennedy juga adalah seorang Ksatria Malta, oleh kerana itu ia dikendalikan oleh para Jesuit. Beliau dibesarkan sebahagian besar di Rom dan menjadi ketua perunding bagi CIA baik di Israel mahupun Vatican , ketua awam dan 'penghubung' dengan Suruhanjaya Warren yang menutupi pembunuhan Kennedy.

Ketua FBI, J. Edgar Hoover dan Clay Shaw, seorang agen CIA dan satu-satunya orang yang dibawa ke mahkamah atas pembunuhan juga adalah seorang Knights of Malta. Begitu juga Kim Philby, agen perisikan Inggeris merangkap mata-mata Soviet, seorang yang berhampiran dengan Rothschilds dan temannya 'Angleton'.

Rom telah memberikan banyak pendedahan baru dalam bidang kajian dan semakin diungkap semakin jelas penglibatan Vatican dan perkumpulan rahsia yang berkaitan seperti Jesuit, Opus Dei, Knights of Malta dan Knights Templar.

"Kisah yang menyakitkan Sejarah moden Arab-Islam membangkitkan pertempuran di Perang Salib dari Abad ke-11 - ketika Knights of Malta memulakan operasi mereka sebagai militia Kristian yang misinya adalah untuk mempertahankan tanah yang ditawan oleh Tentera Salib. Mengimbau kenangan lama ini dengan penemuan hubungan antara apa yang disebut syarikat keselamatan di Iraq seperti Blackwater mempunyai hubungan sejarah dengan Order of Malta. The Order of Malta adalah kerajaan tersembunyi atau kerajaan yang paling misteri di dunia. "

Semua jalan menuju Rom - mereka mengatakan , dan mereka lakukan.

No comments:

Post a Comment