Thursday, October 21, 2010

Top 7 Chinatown Terbesar Di Dunia

1. Sydney, Australia


Chinatown di Sydney, Australia mencerminkan, kecerahan, persekitaran merupakan salah satu yang paling terang dan bersih anda akan temui. Sekarang, lokasi yang berada di Hay-pasaran Chinatown adalah lokasi ketiga, ia dekat Rocks berada dan dekat dengan pelabuhan, kemudian pindah ke Pasar Street, dan akhirnya menetap di sini pada tahun 1920.

2. New York, Amerika Syarikat


New York City mendapat skor tertinggi bagi Chinatown kerana tidak hanya satu, tapi tiga: tarikan utama di Manhattan, salah satu di persekitaran Flushing Queens, dan komuniti yang ramai di Brooklyn, AOS Sunset Park. Canal Street adalah pusat tindakan Manhattan, dengan kesempatan tidak terhad untuk foto-kamera yang dibawa Para pelancong. Ada sejumlah besar ubat-ubatan herba dan saham kedai-kedai yang terbaik di seluruh China, pantai AOS timur.

3. San Francisco, Amerika Syarikat


San Francisco, AOS Chinatown adalah sebuah mega-tarikan: itu adalah komuniti Cina terbesar di luar Asia, Chinatown tertua di Amerika Utara, dan salah satu tempat pelancongan yang paling popular di kota setempat. Arus tempatan pada akhir pekan untuk membeli-belah untuk makanan dan untuk menyerap suasana tempatan di sekitar pemandangan yang indah seperti Bank of Canton dan Sing Chong Gedung.

4. Bangkok, Thailand


Chinatown Bangkok terkenal hanya sebagai Yaowarat atau Sampeng, setelah berjalan di sisinya, Bangkok, AOS Chinatown adalah setua bandar itu sendiri. Pada akhir 1700-an, sebagai bandar Bangkok muda diperluas, peniaga Cina diminta untuk bergerak. Mereka menetap di sini di dekat sungai di mana mereka telah sejak saat itu akan cepat ke titik ini. Para pelancong akan cepat untuk menunjukkan, ÄúTraimit Wat candi, au, Buddha emas yang rumah-rumah terbesar, beratnya di lebih daripada lima tan. Jangan lewatkan kesempatan belanja besar, terutama item dalam paparan di apotek China kuno.

5. Brisbane, Australia


Chinatown Brisbane adalah salah satu lebih moden daripada Chinatown, Brisbane, Chinatown AOS Mall dibuka pada tahun 1987. Sebuah arsitektur yang berwarna-warni direka oleh arkitek China dan dijaga oleh sepasang singa batu besar mengangkang kedai daerah. Ada banyak pintu yang boleh dianggap lebih dari pan-Asia dari cina jelas, tetapi sebahagian besar makanan popular akan berhenti Yuen, AOS China Supermarket, China, AOS kegemaran kedua dan keluarga Australia.

6. Paris, Perancis


Paris Chinatown dikenal oleh ramai pelancong, Paris sebenarnya mempunyai beberapa Chinatown, yang terbesar di Arrondissement 13. Nama Chinatown sedikit menyesatkan, kerana etnik Cina banyak yang berhijrah dari Vietnam Komunis-dikendalikan di akhir 1970-an. Pengaruh Paris tidak hilang di China, kerana anda, Äôll menemukan banyak kedai-kedai dengan perabut eksotis, salon kuku elegan tapi norak dan kedai pakaian.

7. Yokohama, Jepun


Yokohama Chinatown adalah yang terbesar di seluruh Asia, dalam mengembangkan persekitaran ketika Pelabuhan Yokohama dibuka untuk perdagangan luar negeri pada tahun 1859 kerana banyak dari para pedagang China dan menetap di sini. Jalan-jalan dan jalan-jalan di Chinatown ditandai dengan sembilan warna mencolok, tapi gerbang itu dijumpai sama sekali.

http://www.mostinterestingfacts.com/building/top-7-greatest-chinatowns-in-the-world.html

No comments:

Post a Comment