Tuesday, January 11, 2011

Penyelewengan Filem Barat

THE LORD OF THE RING

mungkin artikel tentang LOTR yang dimanipulasi oleh yahudi untuk pemesongan cerita sebenar atau penindihan data ini anda telah baca..tapi bagi rakan yang belum membacanya..silalah baca

dari awal cerita LOTR ini..slot2nya memang menarik...bagi mereka yang membaca bukunya juga pasti merasakan cerita LOTR ini amat menarik..

tapi tahukan anda cerita sebenar disebalik cerita mereka itu ??

kita sering memperkatakan bahawa dunia barat lebih mengkaji al-quran dan sunnah dari aspek logik+rasional yang membentuk science dan sebagainya... tetapi tahukah anda LOTR juga menceritakan tentang sejarah dunia islam dan kedatangan hari kiamat??

sekarang kita perhatikan persamaan watak-watak dalam LOTR dengan yang saya terbaca dalam buku2 sejarah islam

HOBBITS = BANU AN-HABIT DARI SUKU YATHRIB (nama yathrib adalah nama sebelum ditukar kepada MADINAH).. rujuk buku sejarah islam abad pertama oleh mohd mokhtar shafie dalam piagam madinah fasal 9. dalam bai'ah kedua.

GANDALF = MEREKA samakan gandalf dengan Nabi Isa. A.s (dalam slot gandalf nyawa-nyawa ikan dan dia rasa dia dibawa ke langit melalui bintang-bintang dan dipurified dan turun semula ke bumi untuk menentang DAJAL<--the one eye.

mereka samakan tentera gandalf dengan tentera berkuda yang menentang kejahatan dan mengembalikan keamanan dimuka bumi Allah...

THE ONE EYE = DAJAL (terbunuhnya dajal menandakan kalahnya KAUM YAHUDI..)
SAURON = SYAITAN

GOLLUM = Atau dalam bahasa hebrewnya goyyum iaitu kaum selain bani israel yang boleh dibunuh oleh orang israel.

battle of middle earth = peperangan besar sewaktu turunnya Nabi Isa.A.s menentang Dajal dan sekutu-sekutunya di muka bumi Allah..

middle earth disini bermaksud =

kawasan tihamah, = kawasan pantai laut merah dari tempat yang bernama yanbu' hingga ke najran di yaman. kawasan ini terlalu panas

hijaz, = terletak di bahagian utara yaman dan di timur tihaman. kawasan ini terdiri daripada beberapa lembah dan juga gunung yang banjaran-banjaran gunung yang terdapat dari negeri Sham hingga ke Najrah di Yaman. Di kawasan Hijjaz inilah terletaknya dua buah kota suci Makkah dan Madinah

najd, = Kawasan tanah tinggi yang panjang terdapat di bahagian tengah dari Yaman hingga ke Utara

yaman, = kawasan yang memanjang dari najd ke lautan hindi sebelah selatan dan laut merah sebelah barat. yaman bersempadan dengan Hadaralmaut, Shajar dan Oman. di Yaman inilah dahulunya kerajaan SABA' pernah dibangunkan (dekat dengan site di TRIPOLI DAN BENGHAZI DI LIBYA)

dan arud = kawasan yang mengandungi yamamah, oman dan bahrain.

JIKA DITELITI..MEMANG MEREKA AMBIL SET LOKASI BUKAN TEMPAT SEBENAR..tetapi bayangan itu sebenar..GUNUNG GANANG? DAN KAWASAN PANAS TEMPAT SARUMAN, DAN THE ONE EYE..ETC2....

dan peperangan ARMAGEDDON akan berlaku di lembah MAGEDO di tanah palestin, mirip seperti yang dibayangkan dalam LOTR..

Dari sumber ahlil kitab, kalimah ARMAGEDDON berasalah dari dua perkataan IBRANI iaitu "AR" bermaksud gunung atau bukit. MAGEDO nama sebuah lembah di PALESTIN.

PEPERANGAN ARMAGEDDON DIPERCAYAI PERANG DUNIA KETIGA...SETELAH ITU..SEGALA SENJATA CANGGIH DAN TEKNOLOGI HANCUR..DAN MANUSIA AKAN BERPERANG DENGAN PEDANG DAN KUDA SEMULA...
(slot ini juga di bayangkan dalam TERMINATOR 1,2,3 apabila semua negara pengeluar NUKLEAR, MENGGUNAKAN NUKLEAR SERANG musuh masing-masing/ Nanti saya ULAS lagi)

KITA LIHAT...dalam babak-babak LOTR...SAURON DAN THE ONE EYE MENGUMPULKAN BALA TENTERA YG HUDUH2 DAN JAHAT... mereka berkumpul dari pelbagai negara dan suku kaum..masa dok depan TWIN TOWER SARUMAN...ramai tentera mereka, dikumpulkan di bawah bendera2 puak masing2.. :

bertepatan dengan HADITH RASULULLAH S.A.W.:

"kamu akan mengadakan perdamaian (pakatan) dengan bangsa rom dalam keadaan AMAN, lalu kamu akan berperang bersama mereka melawan satu musuh dari belakang mereka. maka kamu akan selamat dan mendapatkan harta rampasan perang. kemudian kamu akan sampai ke sebuah padang rumput yang luas dan berbukit-bukit. maka berdirilah seorang lelaki dari kaum rom, lalu dia mengangkat tanda salib dan berkata:"salib telah menang, maka datanglah kepadanya seorang lelaki dari kaum muslimin, lalu dia membunuh lelaki rom tersebut. lalu kaum rom berkhianat dan terjadilah peperangan dimana meereka akan bersatu menghadapi kamu (umat islam) di bawah 80 BENDERA, dan dibawah tiap-tiap BENDERA terdapat dua belas ribu (12,000) tentera" (DIRIWAYATKAN OLEH AHMAD, ABU DAUD, IBN MAJAH DAN DZU MAKHMAR. LIHAT JUGA KITAB ZAKARIA FASAL 89, AYAT 13, DAN KITAB HEEKIEL FASAL 12, AYAT 39:

ini adalah AL-MALHAMAH AL KUBRA (PEPERANGAN TERBESAR) sebelum terjadinya KIAMAT!

wallahua'lam

sebenarnya banyak lagi pendedahan yang ingin dilakukan..tapi biarlah nak rujuk dengan yang lebih arif lagi =)

teringat peristiwa waktu bersebelahan bilik dengan pelajar malaysia dari yaman yang belajar tentang hadith peristiwa yang telah berlaku(sejarah), sedang berlaku (ummat akhir zaman), dan yang akan berlaku sehingga tiupan sangkakala yang menghancurkan dunia seluruhnya..

saya tanya mereka..kenapa kaum israel mengehendaki bumi palestin?

salah seorang dari pelajar malaysia dari yaman itu menjawab

"Bani israel itu mengetahui Bahawa Nabi Isa. A.s akan turun semula dan mereka kata mereka sebagai satu kaum atau sebangsa dengan Nabi-Nabi terdahulu perlu memiliki sebuah negara untuk menyambut turunnya Isa.A.s"

"Mereka mempercayai Al-quran dan ajaran tauhid yang dibawa Nabi Muhammad S.A.W. tetapi atas sebab mereka memperjuangkan bangsa...bukan agama...jadi kerana itulah mereka tersesat..mereka tidak mahu beriman kepada RASULULLAH kerana baginda bukan dari keturunan BANI ISRAEL....dan mereka memuja Nabi Isa.A.s....yang juga makhluk Allah..."


.....................................................................................................

APA YANG DIBAWA OLEH RASULULLAH S.A.W BUKANLAH LOGIK, BUKAN RASIONAL YANG DI PENGARUHI OLEH KEPENTINGAN, NAFSU, DAN GODAAN SYAITAN...TETAPI IA ADALAH WAHYU DARI ALLAH... TUHAN YANG MENCIPTAKAN SEGALA ISI LANGIT DAN BUMI..

.....................................................................................................

dan kita sendiri tahu, perancangan yahudi melalaikan umat manusia amat halus.... tidak bertubi-tubi...tetapi halus sehingga meresap kedalam jiwa dan sukar untuk dibuang..... dari generasi-ke generasi.... kita terleka..

TERUTAMANYA..DILEKAKAN DENGAN HIBURAN....itu salah satu agendanya...
adakah manusia dilahirkan dan diciptakan ALLAH kemuka bumi untuk itu??
YAHUDI DAN NASRANI = MEREKA SIBUK MENGKAJI , MENGANALISIS, MEMIKIRKAN, MENCUNGKIL RAHSIA DAN HIKMAH AYAT AL-QURAN DAN SUNNAH ....dan setelah mereka tahu kelemahan-kelemahan kita ...mereka sogokkan kita dengan kelalaian..... :#)

mereka bersatu menghancurkan kita....

kita berpecah belah kerana sogokan mereka......

KITA SIBUK DENGAN ????????????

............................................................................................................

THE MATRIX

dulu pendedahan ttg LOrd of the ring, pasal hobbit disamakan dgn bani habit, satu suku kaum yathrib (check buku sejarah islam abad pertama)

gollum = goyuum dalam bahasa hebrew yg bermaksud manusia lain selain bangsa yahudi (ada keluar utusan malaysia) dan beberapa lagi perkaitan ttg LORD OF THE RING dgn hadith Nabi ttg peristiwa perang terakhir sebelum kiamat

(AL-MAHDI + NABI ISA ALAIHISSALAM) perangi.....
SAURON = SYAITAN LAH TU...sauron takleh menjelma dalam bentuk jasad..dia sogok
DAJJAL ALMASIH (THE ONE EYE)....

ala menara yg runtuh masa last2 story tu..kan dia bermata satu kan....pastu semua yg jahat2 ikut cakap SI MATA SATU DAJAL AL-MASIH TU..
(BACA SINI)

diorang percaya ttg cerita2 dalam quran dan hadith2 nabi muhammad s.a.w. cuma bangsa yahudi ni tak puas hati nabi muhammad s.a.w bukan dari bangsa dia, kaum dia, diorang taksub dengan BANGSA diorang sendiri, diorang mmg dikurniakan cantik, pandai, bijak, hensem...tapi.... tulah jadinya. ada dalam entry pendedahan the lord of the ring.. saya paste kat bawah entry nie..

dan kini the matriks.. tgk yer..diorang dah la letak nama TRINITY.. HMM..paham la kot? NEO as the ONE..tak pastilah dia maksudkan siapa.. tapi terang2 dia gunakan nama ZION untuk bandar yg perlu dipertahankan oleh umat manusia..

kononye robot2 jahat yg virus2 ekor2 tu nak memusnahkan manusia dan alam sekitar manusia.. yakjut makjut. ??

ermmm..tahu ke ZION tu ape? zionist korang tahu la kan..

Mount Zion (Hebrew: הר צִיּוֹן transliteration: Har Tziyyon) is the name of a hill just outside the walls of the Old City of Jerusalem. The term "Zion" became a synecdoche referring to the entire city of Jerusalem and the Land of Israel.

Important sites on Mount Zion are Dormition Abbey, King David's Tomb and the Room of the Last Supper. The Chamber of the Holocaust (Martef HaShoah), the precursor of Yad Vashem is also located on Mount Zion. Another place of interest is the Catholic cemetery where Oskar Schindler, a Righteous Gentile who saved the lives of 1,200 Jews in the Holocaust, is buried.


Rujuk: Wikipedia.com

Jika di perhatikan dari babak ke babak dalam slot2 THE MATRIX.. umat manusia kononnya DI AJAK UNTUK BERSAMA-SAMA MEMPERTAHANKAN KOTA ZION!! (dalam movie dia sebut zayyon)

tengok tak babak before diorang diserang VIRUS VIRUS THE MATRIX..MEREKA BERPESTA SAKAN DI DALAM GUA.....

sama seperti waktu TENTERA SALIB datang MENYERANG KOTA SUCI DI PALESTIN waktu BAGAIMANA PERANG SALIB BERMULA...

hmm.. kalau nak baca serba sedikit ttg sejarah PERANG SALIB (THE LONGEST WAR ON THE EARTH) boleh download sini:

http://www.othreestudio.com/PERANGSALIB.doc

ada dalam surah al-naml (surah semut) tentang taktik PEPERANGAN..dimana SEMUT-SEMUT diperintahkan oleh ALLAH S.W.T untuk masuk ke dalam BUSUT (KUBU) MASING-MASING sewaktu tentera NABI SULAIMAN melalui kawasan itu...

hmm. AMERIKA DAH BINA KUBU BAWAH GUNUNG SEJAK THN 60'AN!! BOLEH
TENGOK DI NATIONAL GEOGRAPHIC "SPY FOTRESS": if nak tengok..nanti saya UPLOAD DI WEB SERVER SAYA NAT GEO COLLECTIONS...

http://www.othreestudio.com/NATGEO

(358mb) untuk download sahaja..jgn streaming tau! sian bandwith web saya..hehe

AL-QURAN adalah KALAM ALLAH S.W.T yang menceritakan tentang sejarah, masakini , dan masa akan datang yang mana ia berulang PADA SETIAP ZAMAN NABI...di setiap ZAMAN NABI, SETELAH NABI-NABI SELESAI WAKTU ATAU TEMPOH DAKWAH..UMAT2 TERSEBUT AKAN DIHANCURKAN AKIBAT DOSA DAN KELALAIAN.... dan..perkara ini akan BERULANG SEMULA ..

adui..takutnyeeeeeee!!!

AL-QURAN byk menceritakan ttg kehebatan umat2 terdahulu dalam pembangunan ketamadunan, tapi akibat ingkar..zassss..ada yg ditenggelamkan, ada yang di hancurkan, ada yang di mcm2.

pengalaman buat layout dan kerja project LIBYA byk beri kesedaran. sbbnya berada di BANDAR YG DISEBUTKAN DALAM AL-QURAN..yakni BANDAR SABA'.. fuh.

oklah..sambung kemudian.InsyaAllah.
................................................................................................

BEBERAPA TANDA KIAMAT SEMAKIN HAMPIR
Ulasan berkaitan FILEM dan Media:


Sabda Rasulullah s.a.w ".....munculnya fitnah (godaan, kekacauan,dan kemaksiatan) yang memasuki setiap rumah-rumah orang Arab...." auqamaqal (Riwayat Bukhari dan Ahmad)

Logik akal saya: TV!! saya ada saudara di makkah, tak sangka..tv satelite mereka ada lebih 600 channel!!! termasuk bollywood dan pelbagai channel lain TANPA TAPISAN TANPA HALANGAN!!!... dan rumah kita sendiri....maksiat, kelekaan, godaan, kekacauan masuk kerumah kita melalui TV!!! dan media-media lain....

(rujuk buku-buku nigembira

3 TOKOH BAKAL MENAKLUK DUNIA: AL-MAHDI-DAJJAL-NABI ISA ALAIHISSALAM
PENULISAN: USTAZ JAAFFAR BIN SALEH
ISBN: 978-983-3092-77-2
TERBITAN PUSTAKA AZHAR

ISLAM ABAD PERTAMA: MOKHTAR SHAFIE: details saya lupa...
TAMADUN ISLAM DAN ASIA TENGGARA (TITAS 1 DAN TITAS 2):
......................................................................................................

PS: MUNGKIN MODERATOR BOLEH COPY PASTE ARTIKEL NI DAN BUKA THREAD, FAKTA ATAU AUTA?? untuk kesedaran...jgn hanya tonton untuk seronok-seronok..sebabnya....propaganda mereka amat halus...sikit demi sikit demi sikit..hingga terbenam dalam hati kita dan sukar dikeluarkan!

wallahua'lam
(IRONMAN SAYA TAK TENGOK LAGI..NANTI SAYA ULAS IF SAYA TENGOK)..DAH LAMA TAK TENGOK MOVIE..PASAL TAKDE MOVIE EPIC....MOVIE EPIC JARANG MENAYANGKAN BABAK-BABAK LELAKI DAN PEREMPUAN berlaku tidak senonoh...

artikel LORT dan penyelewengannya ini PERNAH diterbitkan DALAM UTUSAN MALAYSIA (TAHUN KELUARAN LOTR 1) saya sedang cari semula itu SEBAGAI SUMBER RUJUKAN SAHIH:

dan saya percaya melalui diskusi ilmiah bersama beberapa orang karyawan, FILEM adalah PROPAGANDA Yahudi dan Nasrani yang utama dalam MENJAJAH MINDA MANUSIA SEJAGAT. Termasuk karyawan kita sendiri.

LIHAT saja laporan DARI VATICAN CITY tentang penyelewengan terhadap NASRANI oleh YAHUD dalam filem dan buku DA DA VINCI CODE.

Lihat saja 300. lihat saja Kingdom of Heaven. lihat saja Blawk Hawk Down. Dan banyak lagi. Mmg movie mereka bukan FAKTA..penuh AUTA..sebagai PROPAGANDA yang menjajah minda manusia...sehinggakan UMAT ISLAM BERPAKAIAN SUNNAH (SERBAN DAN JUBAH) di propagandakan sebagai GOLONGAN EXTREME (sehingga umat islam sendiri terpengaruh dengan GELARAN TERSEBUT.....sedangkan ia Sunnah Rasuluallah s.a.w) (siapakah yang lebih sempurna dari Rasulullah s.a.w disisi Allah s.w.t??)

Walhal..bagi saya..GOLONGAN ARTIS lebih EXTREME..kerana mereka EXTREME..berani melanggar perintah Allah s.w.t..dan siap BERBANGGA pula..

wallahua'lam

No comments:

Post a Comment