Saturday, May 28, 2011

Trajedi Tripoli: Suatu Kejanggalan Nyata

Trajedi 2011
Sebahagian penduduk dunia mengatakan bahawa kejadian besar yang berlaku di dunia seperti peperangan dan seumpamanya ada kaitan dengan perlakuan ganjil dalam sistem kosmik dan terjadi hanya pada hari-hari yang tertentu dalam bidang astrologi. Pendapat ini bertepatan dengan pegangan dan keyakinan pertubuhan rahsia (secret society) yang dikenali sebagai Illuminati/Masons. Pegangan ini sebenarnya berdasarkan kefahaman kuno pengamal ajaran Kabbalah yang kini telah dikesan sebagai para penyembah syaitan.

Pada 19 Mac, 2011 yang lalu serangan terhadap Libya dilancarkan, secara kebetulan pula hari tersebut adalah hari berlakunya supermoon (bulan kelihatan lebih besar dan terang dari biasa). Adakah ia terjadi secara kebetulan? Atau sememangnya disengajakan untuk melengkapkan ritual keagamaan penyembah syaitan iaitu acara persembahan darah (blood sacrifice)?

Pendapat ini bersandarkan peristiwa yang berlaku pada tarikh serangan ke atas Iraq yang dilancarkan oleh Presiden Bush 19 Mac, 2003. Tetapi pada hari tersebut tidak pula berlakunya supermoon seperti pada 19 Mac, 2011 yang lalu. Persamaan tarikh 19 Mac (19/3) menimbul persoalan, adakah 19-3 sesuatu nombor yang istimewa sebagaimana 9-11? Kenapa ia dipilih sebagai tarikh serangan menjadi satu tandatanya tambahan pula ia melibatkan nombor-nombor ganjil.

Walau bagaimana pun, dapat disimpulkan bahawa ia bukanlah sesuatu kebetulan berdasarkan kata-kata General Wesley Clark, sehari selepas berlakunya peristiwa 9-11: “Kita akan memusnahkan 7 negara dalam 5 tahun!” . Tujuh buah negara yang dimaksudkan ialah Iraq, Syria, Lebanon, LIBYA, Somalia, Sudan dan Iran.
Mungkinkah negara yang akan menerima nasib malang selepas ini ialah Syria? Sama-samalah kita nantikan.

General Wesley Clark
Tanda-tanda ini sudah semakin jelas apabila Robert Gates, US secretary of defence mengatakan baru-baru ini “Syria wajar mengikut langkah Mesir dan tentera Syria sepatutnya melancarkan revolusi”.

Robert Gate

Sepintas lalu kelihatan siri revolusi yang tercetus di negara-negara Arab adalah satu kebangkitan rakyat Arab kerana tidak puas hati kepada para pemimpinnya. Dunia melihat ia sebagai sesuatu yang wajar dan perlu malah disokong oleh semua media antarabangsa. Dunia Arab harus mendapat pembelaan untuk melaksanakan sistem demokrasi sepenuhnya sebagaimana amalan negara maju.

Dunia Islam pula rata-rata memberikan respon positif bahawa kebangkitan Islam di akhir zaman sedang bermula. Rakyat negara Arab bangun memberontak terhadap pemimpin mereka yang dikatakan tamak, penindas, jahat serta tunduk takut kepada negara Yahudi, Israel. Betapa seronoknya umat Islam bersorak dan menyokong revolusi ini.

Sangkaan ini tiba-tiba berubah selepas serangan bertaliarus tentera NATO terhadap Libya dan membunuh ramai orang awam, sebahagian umat Islam terkejut dan mula sangsi. Kenapa NATO begitu pantas menyerang Libya, membunuh orang awam dan melumpuhkan tentera Libya sebaik sahaja mendapat mandat PBB mengawal ruang udara. Mereka mengebom bangunan dan pasarana di beberapa bandar utama Libya. Ramai orang awam terbunuh tetapi seperti biasa, mereka menafikannya. Padahal sewajarnya mereka melindungi orang awam sebagaimana mandat yang diperolehi. Serangan yang dilakukan itu pula umpama serang hendap, tanpa mengisytiharkan perang. Ini merupakan satu penipuan secara terang-terangan, perbuatan dayus dan tidak bermoral.

NATO

Apakah Libya akan menerima nasib yang sama seperti Iraq? Petunjuk yang ada sememangnya menjurus ke arah ini. Kerana terlalu emosi inginkan perubahan, akhirnya rakyat hidup menderita, kehilangan harta dan nyawa sementara hasil bumi dirampas orang asing. Penipuan demi penipuan dan pembohongan demi pembohongan diatur bagi mengelabui pemikiran bangsa Arab, namun mereka masih belum sedar percaturan penjajah dan penjarah moden ini.


Memang terdapat tanda-tanda wujudnya sentuhan “tangan ghaib” di sana (Libya) . Beberapa keadaan dilihat seolah-olah telah dirancang , diatur dan ditaja oleh kuasa asing (mungkin ada kuasa lain di belakang USA)?

Atas dasar apa NATO menyerang secara brutal terhadap Libya? Adakah anda percaya ia dikaitkan dengan sumber petrolium yang banyak di bumi Libya (dianggarkan mampu mengeluarkan 200 billion tong sehari) atau ada sebab-sebab lain? Pastinya alasan untuk membantu menyelamatkan orang awam adalah pembohongan semata.


Kita boleh lihat sesuatu yang aneh di sini. Apabila negara yang kaya hasil buminya menghadapi masalah segera mendapat reaksi dan simpati dari PBB dan USA (serta sahabat-sahabatnya). Manakala negara miskin seperti Myanmar dan tentunya beberapa negara Afrika dibiarkan begitu sahaja walaupun berulangkali meminta simpati. Kebetulan pula negara pengeluar minyak ini terdiri dari negara Arab yang bermusuh dengan Israel dan majoriti rakyatnya beragama Islam. Adakah semua ini adalah satu kebetulan?

Satu faktor nyata yang boleh menerangkan keadaan ini. Biaya operasi bukan sedikit. Oleh itu pastinya ada pihak yang terpaksa menampung kos sepanjang operasi tentera NATO ini, mustahil ia dilakukan secara percuma hanya kerana bersimpati terhadap pemberontak.

Siapakah mereka jika bukan pemilik syarikat minyak dunia dari USA dan Eropah? Kejayaan dari operasi ini akan memberikan keuntungan yang lumayan. Tentunya apa yang bakal berlaku ialah kesengsaraan rakyat Libya sendiri yang terpaksa menyerahkan telaga-telaga minyak untuk dikeringkan oleh NATO mewakili penderma dana perang berkenaan. Hakikatnya rakyat Libya sendirilah yang terpaksa membayar harga peperangan/serangan tersebut. Hal yang sama telah terjadi kepada Iraq. Ia tidak berlaku pada sebahagian negara Afrika (yang tidak mempunyai sumber minyak/mineral) walaupun bepuluh tahun terjebak dalam perang saudara.

Pihak NATO mendapat keuntungan yang lain pula, mereka berjaya membuang dan memusnahkan sebahagian dari peluru dan bom yang telah lama tersimpan digudang-gudang tanpa perlu mengalami sebarang kerugian. Sementara itu rakan karib NATO (mungkin pelobi utama), Israel pula akan merasa lebih selamat jika semua negara Arab yang memusuhinya tidak lagi mampu menggugatnya malah memberi peluang pula untuknya bersama-sama mengikis hasil bumi Arab.

Di mana Liga Arab? Mereka membiarkan sahaja konflik berlaku di negara anggota dan memerhati sahaja serangan NATO? Sesia sahaja pertubuhan ini diwujudkan.

Apa yang jelas, kesemuanya telah diatur oleh para perancang yang dipercayai pendokong NWO (New World Order - Order Baru Dunia). Fenomena ini jelas dapat dilihat, sebaik sahaja mendapat beberapa kejayaan hasil bantuan penceroboh, pemberontak Libya secara tiba-tiba menubuhkan Bank Pusat yang baru (berasingan) disamping mengendalikan sendiri telaga-telaga minyak di kawasan yang ditawan. Menubuhkan pula Syarikat Minyak Negara yang baru bagi membolehkan mereka membuat perjanjian dengan beberapa syarikat minyak dunia walaupun belum berjaya menumbangkan Muammar Gadhafi. Mereka mampu berperang di siang hari dan membangunkan Bank Pusat dan Syarikat Minyak pada malamnya. Adakah bangsa Libya ini sememangnya hebat sehingga boleh melaksanakan sesuatu yang sangat luar biasa? Sesuatu yang tidak lazim berlaku kepada penduduk dunia. Apakah matlamat mereka dan kenapa begitu tergesa-gesa?


Adakah ia sebenarnya datang dari usaha pihak luar (ejen NWO) yang ingin segera membuat keuntungan dan mengalirkan wang hasil minyak kepada pemberontak yang mereka taja? Supaya tidak kelihatan seperti merompak walaupun itulah hakikatnya. Tidak segan silu apatah lagi merasa malu kepada penduduk dunia kerana terlalu asyik dan mengidam emas hitam yang semestinya lumayan dari padang pasir Libya ini. Tidak dapat bersabar lebih lama, terlalu lambat rasanya untuk menanti sehingga Gadhafi tewas atau mati. Walaupun gagal membunuh Gadhafi melalui beberapa siri serangan udara, mereka tetap melaksanakan apa yang telah dirancang. Perjumpaan telah diatur di Eropah bagi membincangkan mengenai Libya tanpa Gadhafi, padahal Gadhafi masih hidup dan bertahan di Libya. Pasti ada sesuatu rahsia terselindung di sebalik kejadian ini. Kenapa mereka begitu sibuk merencanakan hal ehwal Libya ini? Sudah mula terbayang belang mereka.

Adalah tidak mustahil, dalam masa terdekat ini seluruh negara Arab akan menjadi milik NWO (dijangka akan berpusat di Israel), kini dikatakan diselia di USA. Kawalan ke atas sebahagian besar sumber petrolium dunia akan menjadi milik mereka. Kekayaan ini sangat membantu dalam usaha mereka menguasai dunia secara keseluruhan dan memaksa seluruh penduduk dunia tunduk dan patuh kepada mereka. One World Government yang selama ini hanya dianggap sebagai satu teori dalam skop konspirasi zionis, sudah semakin ketara kewujudannya.

Dalam pada itu, kejayaan ini juga membuka ruang yang luas kepada Israel melebarkan wilayahnya ke seluruh Pelestin, Jordan, Lubnan, sebahagian Syria dan Mesir untuk menubuh “Israel Raya” sebagaimana yang tercatat dalam Protokol Zion. Ini juga perancangan NWO yang dipercayai dikuasai sepenuhnya oleh zionis antarabangsa. Apa yang menyedihkan ianya terhasil dari manipulasi terhadap kedunguan orang Arab sehingga sanggup menumpahkan darah saudara sebangsa dan seagama secara besar-besaran (kononnya satu revolusi). Sengketa demi sengketa berterusan dan akhirnya berbunuhan sesama sendiri. Zionis secara berselindung disebalik CIA dan MOSSAD menaja perselisihan di kalangan kaum-kaum bangsa Arab ini bagi memudahkan laluan mereka.


Mereka menyusup masuk dikedua-dua belah pihak dan mengapikan permusuhan walau hanya dengan isu remeh temeh. Membiayai para penentang kerajaan agar merancakkan lagi api sengketa. Setelah meranapkan sesabuah negara, ia akan dibiarkan terus bergolak seperti mana apa yang terjadi pada Iraq sekarang. Apa yang dihajatkan ialah setiap negara Arab langsung tidak mempunyai ruang masa untuk berfikir mengenai musuh mereka sebenar (Israel). Jauh sekali bersiap sedia menghadapinya. Mereka akan berterusan menjadi makanan Yahudi. Keadaan di Iraq tentunya tidak seburuk ini sekiranya Saddam Hussein masih memerintah. Sudah terlambat untuk menyesal.

Kasihan bangsa Arab yang telah menjadi mangsa NWO dan nantilah pula giliran kita Malaysia selepas ini. Adakah anda percaya? Berhati-hatilah terhadap Zionis timur (Singapura) dan berdoalah semoga tidak senasib dengan bangsa Arab. Apa yang berlaku di Libya tidak mustahil juga akan berlaku di Malaysia dan Indonesia. Telah dapat dilihat bayangan ini walaupun masih samar. Di negara kita contohnya, bunga api sedang rancak dipertontonkan melalui sandiwara politik. Peliknya, ia hanya berkisar di sekitar bangsa Melayu/Islam. Jika tidak berhati-hati, bersedialah menyambut kemusnahan akibat kedunguan sendiri.


Remember the NWO speech that Bush held before the UN? He stated very clearly that they will succeed. All the rules and regulations are of no importance or value if it undermines the NWO agenda. At this point in time all organisations of any significance are invested with NWO agents. NATO is an important organisation to have in your pocket for the NWO cause. If this NWO agenda needs to succeed, things like happening in Libya are an xample of how they operate.
It is very difficult to conquer the world without blowing it to pieces today, so what they do....? Manipulate the enemy in such a way that they will invite you in.....and ask you to take care of business?

No comments:

Post a Comment