Tuesday, December 2, 2014

KISAH SEBENAR DISEBALIK KEKEJAMAN ISIS


BUKTI KEKEJAMAN ISIS
BENARKAH ISIS KEJAM? | Sekali lagi, kita dimomokkan dengan kekejaman tentera ISIS yang kononnya langsung tiada sifat perikemanusiaan. Jom kita baca penjelasan sebenar mengenai kekejaman tentera ISIS.
1) ISIS digambarkan sebagai kumpulam pengganas yg kejam, membunuh orang yang tidak berdosa. Media-media yg kuat menyebar berita kekejaman ISIS adalah media barat, BBC, CNN dan Fox News. Manakala media-media dunia ketiga mencedok daripada mereka dan ditambah dengan huraian sendiri.
2) Persoalannya, apakah ISIS benar-benar pengganas, tidak diketahui. Orang-orang yang bijak dan berfikiran waras serta mempunyai ilmu khusus untuk menangkis cherita daripada media barat akan nampak betapa jahat dan liciknya US dan kuncu-kuncunya.
3) Sebaran video penyembelihan journalist Foley oleh anggota ISIS sudah cukup membuatkan masyarakat dunia mengutuk kekejaman ISIS. Hatta pemimpin negara kita pun turut termakan dengan maklumat bervideo itu.
4) Apakah video itu sahih? Saya sendiri tak pasti, dan saya pada awalnya berbelah bagi untuk mempercayainya, dan meletakkan bahawa Foley itu tentu spy yg mesti dihapuskan (tempat-tempat strategik ISIS dibom pesawat secara tepat adalah hasil maklumat daripada spy-spy US).
5) Tersebar gambar teknik green screen dan chroma key (bg yg tak tahu, sila google) adengan penyembelihan tersebut. Teknik ini adalah teknik kompositing video paling mudah. Lebih-lebih lagi jika Hollywood terlibat, tidak ada yg mustahil ia nampak seperti benar-benar berlaku. Lim Kit Siang yang berpuluh tahun berpengalaman dalam dunia politik juga mudah sekali tertipu dengan video tersebut.
6) Anda boleh review teknologi green screen ini dalam apa-apa movie , behind the scene. Daripada studio, outputnya berada di angkasa lepas, berada di zaman purba, berkejaran dgn dinosaur dan sebagainya. Setakat nak berlatar belakangkan padang pasir, tersangat mudah.
7) Malah berita-berita pembunuhan umat Kristian di Iraq juga tidak ada sumber yg mengesahkannya, melainkan hanya media barat. Media Barat, tipu daya dan lebongnya lebih dahsyat daripada RTM dan TV3 suku. Musuh Islam akan lakukan apa saja untuk memburukkan nama Islam dan umatnya.
8 ) Tidak dinafikan, terdapat segelintir pejuang jihadis yg kurang berilmu agama, melakukan keganasan yg ditegah oleh Islam, tetapi ia tidak cukup untuk melabel semua ISIS sbg pengganas, kerana kita tidak tahu apa sebenarnya yg berlaku. Sebetulnya, saya hanya solid menolak sebarang berita mengenai ISIS yg datang daripada US dan kuncu-kuncunya.
9) USA, Belgium, Denmark dan Britain sudah berabung untuk menyerang ISIS. Mereka pun hanya menyebut ISIS atau IS, tidak berani menyebut nama penuh Islamic State (Negara Islam) kerana bimbang headline berita nampak seperti mereka memerangi negara Islam.
10) Maka kita mestilah pandai membaca percaturan media mereka dengan lebih baik. Baca yg tersirat, bukan hanya yg tersurat. Sesungguhnya saya tidak menyukai keganasan daripada sesiapa pun, termasuk ISIS. Tetapi sedarkah kamu, US dan kuncu-kuncunya 1000 kali lebih ganas daripada gambaran yg mereka buat terhadap ISIS? Ratusan ribu terbunuh dibom USA di Iraq dan Afghanistan, dan kamu masih anggap USA sebagai Hero?

No comments:

Post a Comment