Saturday, March 20, 2010

10 Jenama Sukan Paling Popular Di Dunia

1. Nike

Nilai Jenama: $ 10,7 bilion Nike adalah satu-satunya negara di pakaian sukan dengan pasaran syarikat di semua bahagian dunia, yang meningkat selama dua tahun terakhir.

2. ESPN

Nilai Jenama: $ 10.5 bilion daripada pembekal dengan bayaran bulanan sekitar $ 4 per pelanggan, tahap tertinggi di Amerika Syarikat daripada setiap dasar saluran kabel.

3. Adidas

Nilai Jenama: $ 7,3 bilion dan nama Adidas muncul di seragam dari 350 profesional dan nasional bolasepak, ragbi, cricket dan basket di seluruh dunia.

4. Gatorade

Nilai Jenama: $ 6,4 bilion, PepsiCo Gatorade cap memiliki pangsa pasar 75% daripada minuman sukan di Utara Amerika, industri, dan 3,5 kali ganda daripada saingan Coca-Cola Powerade.

5. Reebok

Nilai Jenama: $ 2 bilion, sebuah cabang daripada syarikat sejak 2006, Adidas, Reebok adalah pembekal seragam rasmi National Football League, National Hockey League dan Persatuan Bola Sepak Kanada.

6. Sky Sports

Nilai Jenama: $ 1,3 bilion di United dalam menanggapi sekarang enam saluran ESPN dan hak-hak kepada persatuan sukan hotel, termasuk Kumpulan Utama bolasepak, ragbi dan kriket antarabangsa, dan dua lapangan golf di pertandingan besar

7. EA Sport

Nilai Jenama: $ 770 juta EA Sports “Madden NFL”, yang laris sukan video game dalam sejarah, edisi ke-20 dilancarkan pada tahun 2009.

8. Under Armor

Nilai Jenama: $ 530 juta di bawah perisai anti-kelembapan bahkan T-shirt terbukti sangat popular di kalangan U. S. Marin melayani di luar negeri yang menyebabkan kementerian pertahanan untuk menukar pakaian mereka

9. Yes Network

Nilai Jenama: $ 525 juta

10. IMG

Nilai Jenama: $ 400 juta, IMG mendapat sokongan besar sukan di kolej tinggi dalam beberapa tahun terkini, transaksi dan sambutan multi media dengan 19 jabatan sukan dan sosial, termasuk kuasa Texas dan Ohio.

No comments:

Post a Comment