Thursday, June 27, 2013

Misteri Manusia Berwajah Haiwan.

Pelik tetapi itulah realiti mereka ini mempunyai kelebihan di sebalik kekurangan yang ada pada mereka..Walaupun fizikal ia nampak aneh tetapi mereka ini tetap tabah untuk terus hidup..
Pelik tetapi menarik ini gambar vintaj mendedahkan perbuatan penghiburan sarkas dalam semua kemuliaan mereka. Jurugambar Charles Eisenmann diikuti penghibur dalam pertengahan tahun 1800 di New York City dan ditawarkan untuk menembak potret mereka supaya mereka boleh tout untuk perniagaan.
Persembahan aneh adalah popular dengan kelas yang lebih rendah, menyebabkan ‘muzium sepicis’ untuk muncul di beberapa kawasan kejiranan yang paling miskin di bandar ini.
Akta termasuk Putera luar biasa Randian – lahir tanpa tangan atau kaki tetapi sangat sendiri yang mencukupi dan mampu untuk mencukur, melukis, menulis dan juga menggulung rokok. Beliau yang diketengahkan di dalam 1932 Freaks filem Tod pemerangan yang bertujuan untuk membawa kebudayaan dan menunjukkan keindahan orang yang banyak dianggap sebagai raksasa.
Lain ialah ‘mengangkat tema’ kerana keadaan perubatan. Jojo, budak bermuka anjing muncul untuk mengalami hypertrichosis, keadaan genetik yang menyebabkan pertumbuhan rambut yang berlebihan manakala ‘berkaki besar’ Fanny Mills difikirkan mempunyai penyakit Milroy yang menyebabkan kaki untuk membengkak.
Persembahan sampingan tidak selalu tentang manusia – beberapa mempamerkan cacat haiwan (seperti dua kepala lembu dan babi yang bermata satu), tipu helah yang terkenal, atau mengerikan pameran ‘sains-pergi-orang yang zalim seperti bayi cacat.
Sebagai sains yang bertambah baik dan membawa banyak perbezaan fizikal ‘mengangkat tema’ yang dijelaskan sebagai mutasi genetik atau penyakit, penghiburan jatuh ke dalam penurunan sebagai individu yang telah dirawat dengan belas kasihan dan simpati dan bukannya takut dan jijik.
article 2165807 13D2C03D000005DC 309 470x7611 (Gambar) Misteri Manusia Berwajah Haiwan..SubahanAllah..
‘Berkaki besar’ Fanny Mills (kiri) yang mungkin mempunyai Penyakit Milroy yang menyebabkan kaki bengkak.
article 2165807 13D2C071000005DC 331 470x761 (Gambar) Misteri Manusia Berwajah Haiwan..SubahanAllah..
Leek Anne, wanita armless, menyertai pertunjukan aneh untuk menyara hidup

ll (Gambar) Misteri Manusia Berwajah Haiwan..SubahanAllah..
Randuk bintang: Lionel, budak berwajah singa dan Jo-Jo, berwajah anjing budak kedua-duanya mengalami keadaan yang dipanggil hypertrichosis tetapi menggunakan penderitaan genetik mereka untuk menjadi penghibur sarkas
ll1 (Gambar) Misteri Manusia Berwajah Haiwan..SubahanAllah..
Menawan: Seorang bayi berusia 26 bulan berbulu merupakan salah satu tarikan pada persembahan di pertunjukan sarkas aneh sekitar pertengahan tahun 1800 di New York bersama-sama dengan berkaki empat, Myrtle Corbin, yang mempunyai dua set kemaluan wanita
hh (Gambar) Misteri Manusia Berwajah Haiwan..SubahanAllah..
Keajaiban: Eddie alat untuk menumbuk dikenali sebagai rangka dude untuk hadir dan Putera Randian (kanan) yang dilahirkan tanpa tangan atau kaki tetapi adalah sangat cukup dan mampu untuk mencukur, melukis, menulis dan juga menggulung rokok
fff (Gambar) Misteri Manusia Berwajah Haiwan..SubahanAllah..
Imaginasi yang luas: Felix Wehrle, Man kenyal, boleh meregangkan kulit beliau kerana beliau mempunyai Sindrom Ehlers-Danlosmanakala Frank Lentini yang dilahirkan dengan tiga kaki di Sicily berpindah Amerika Syarikat dan menjadi terkenal sebelum berkahwin dan mempunyai empat orang anak

No comments:

Post a Comment