Thursday, June 27, 2013

(Gambar) Ombak Biru Di Pantai California Penuh Misteri


grey (Gambar) Ombak Biru Di Pantai California Penuh Misteri
Ombak yang menghempas pantai kebiasaannya berwarna gelap pada tengah malam dan jika kelihatan warna itu adalah buih yang terhasil daripada hempasan air laut di pantai..Tetapi berlainan pula di Califonia..
Di sana, ombak yang terhasil berwarna biru pada waktu tengah malam..Ianya jelas kelihatan seperti disuluh tetapi tidak tahu mana punca cahaya yang menerangi setiap hempasan ombak
Pada pendapat umum ianya terhasil disebabkan oleh alga di dalam air di Swami.Apabila gelombang crash ia menyebabkan alga untuk mengeluarkan flash biru muda – bioluminescence dipanggil sebagai berjuta-juta organisma yang terganggu.
Walaupun penampilan yang menakjubkan, mekar besar alga adalah sebenarnya cukup merosakkan kerana ia mengurangkan oksigen air dan ikan kemudaratan.
grey (Gambar) Ombak Biru Di Pantai California Penuh Misteri
Sementara itu, pada siang hari, perubahan warna air, atau dikenali sebagai gelombang merah, boleh menyebabkan air untuk menghidupkan warna perang kemerah-merahan yang mengerikan.
Hamparan air, yang merupakan sebahagian daripada Lautan Pasifik, telah diterangi selama seminggu sebelum cahaya yang berkurangan.
Steve, 43, dari Carlsbad, California, berkata: ‘Ia adalah satu fenomena yang popular dan orang pergi melihatnya terutama apabila ia berlaku.
grey (Gambar) Ombak Biru Di Pantai California Penuh Misteri
‘Saya telah merancang untuk melawat pantai khusus untuk menembak-jenis imej dan saya telah mengambil gambar untuk kira-kira sejam. Arus merah adalah cukup kuat dan kesan yang boleh dilihat dari mana-mana pantai tempatan kita. ‘
Steve, yang menjalankan perniagaan pembangunan laman web, menambah: ‘Saya benar-benar gembira dengan tembakan dan di pantai istilah, saya telah’ sepenuhnya mencetuskan ‘.
grey (Gambar) Ombak Biru Di Pantai California Penuh Misteri
‘Saya telah melihat sebelum ini tetapi tidak pernah ini cerah. Plus kali terakhir bersinar adalah lebih warna hijau malap dan kali ini ia benar-benar memukau.
Seperti yang saya tinggal berhampiran pantai yang saya lakukan fotografi di pantai sepanjang masa, tetapi tembakan ini setakat saya paling unik dan pelik. ‘

No comments:

Post a Comment