Monday, May 20, 2013

Kambing Pun Kena Rogol?

Aduh..aduh..inilah kalau hidup berlandaskan nafsu! Lucu pun ada marah pun ada apabila melihat gambar memualkan ini. Benarlah kata orang kalau nafsu telah menguasai diri, batang kayu atau haiwan pun jadi.
Kejadian memalukan ini berlaku di Afrika, di mana seorang lelaki dewasa telah ditangkap oleh penduduk kampung ketika sedang melakukan hubungan luar biasa dengan seekor kambing!.  Pelik bukan?
Insiden mengejutkan ini berlaku di sebuah wilayah daerah Mozambiq di mana seorang penternak kambing menjadi berang apabila mendapati kambing betina beliau telah dirogol berulang kali oleh dua lelaki.
rogol_kambing
Jijik…kambing menjadi mangsa perogolan manusia
Penternak tersebut dikatakan telah melaporkan kejadian menjijikkan ini kepada pihak berkuasa dan dia mahu menuntut ganti rugi daripada lelaki berkenaan.  Seperti yang dilaporkan, pihak polis sendiri yang melakukan tangkapan tersebut ketika salah seorang daripadanya sedang ‘enak’ merogol!.
Inilah yang dikatakan akhir zaman.  Manusia lebih kebinatangan daripada haiwan sendiri.  Di negara kita bukan tidak ada perkara seumpama ini kerana di sebuah negeri telah berlaku seorang pemuda merogol lembu milik jirannya beberapa tahun dahulu seperti dilaporkan oleh pihak akhbar.  Dalam kebanyakan kes, haiwan yang dirogol atau diperkosa dikatakan mati kerana terdapat kesan air mani manusia.
Tetapi..dalam kes di atas, enakkah merogol kambing? Begitulah kalau akal letak dilutut, bertuhankan nafsu dan nafsu yang menguasai akal hingga hilang kewarasan diri.  Kesannya hilanglah sifat malu dan maruah diri. Kesian kambing tersebut, hendak diaktakan seksi tidak juga tapi tetap jadi mangsa rogol.  Terasa lucu juga apabila difikirkan…

1 comment: